כסף וצרכנות

כתבת חדשות 12 מזהירה את ההורים: "האחריות היא עליכם"

חיסכון לכל ילד יכולה להיות פי כמה רווחית עבור הילד שלכם. כל מה שצריך לעשות הוא לקרוא קצת אותיות קטנות. עמליה דואק מסבירה את הבחירה הקטנה אך המשמעותית
מערכת ice |  5
עמליה דואק (צילום יחצ)
במקרה שנולד לכם ילד אתם אמורים לדעת שמיום היוולדו המדינה כבר פתחה לו תכנית חיסכון בשם "חיסכון לכל ילד", אותה הוא יוכל לפדות בגיל 18. מה שאתם כנראה לא יודעים, הוא שיש לכם אפשרות לשנות את המסלול של הילד שלכם, ולקבל החלטה שתהיה שווה לו עשרות אלפי שקלים בעתיד.
כתבת חדשות 12 עמליה דואק יצאה היום בקריאה להורים לשים לב לאפשרות הזו. "המדינה נותנת כל חודש 52 שקלים," היא אומרת, "אבל שימו לב, אם תוך חצי שנה מהיום שהילד נולד לא תבחרו מסלול השקעה על הכסף, המדינה תבחר בשבילכם ברירת מחדל, וזו ברירת מחדל די נוראית."
 

דואק מסבירה, "כי אם זה ילד בכור, היא תבחר לכם מסלול של סיכון מועט בבנק. למה זו ברירת מחדל בעייתית? כי תראו את הפער. אם תלכו לברירת המחדל שהמדינה מציעה, הילד שלכם יקבל בסוף התקופה רק כ-13 אלף שקלים, כי זה מסלול בטוח בלי יותר מדי סיכונים."
לסיום, האמא הטרייה פונה להורים ואומרת, "אם תכפילו את הסכום החודשי ותבחרו באפיק בסיכון גבוה, הילד שלכם יקבל בסוף פי ארבעה, כ-61 אלף שקלים, כי זה מסלול שיש בו יותר סיכון אבל גם יותר תשואה אפשרית. בכנסת הציגו את הנתונים האלה, עלתה הצעה לשנות את ברירת המחדל הבעייתית, אבל מה לעשות הגיעו הבחירות ושוב הכל נתקע. אז בינתיים האחריות היא עליכם, וזו החלטה קטנה עם חלון הזדמנויות די קטן ששווה לילדים שלכם הרבה כסף."
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כאחד ששנים סחר בבורסה,,בכל מיני אופנים
    ירון,,, 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מסחר בבורסה זה ברוב הפעמים הפסד,, העצה שלי היא,,, תלמדו לחיות צנוע אל תחיו על חובות ותחסכו כל חודש ובכל מצב תשימו במסלול סולידי אבל בטוח גם תרוויחו אולי פחות אבל בטוח תחיו בשקט נפשי בלי מחלות בדרך,, וזה מתכון כמעט בטחו לאושר,, צניעות, איכות, ובטחון=חיים מאושרים
    סגור
  • 3.
    במסלול השקעה לא סולידי אפשר גם להפסיד
    זאת כתבת? ממש לא נכו 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    קופ"ג לרבות חסכון לכל ילד זה תנודתי יכול לעלות ויכול לרדת כך שאף אחד לא מבטיח שהילד ירוויח 61 אלף. בפרט שיש גם דמי ניהול. לכי תלמדי לפני שאת כותבת ולהבא תייצגי את רוכשי ונופלי פרנקו פרי נאמנה במקום רק את עצמך
    סגור
  • לא מדוייק
    נדב 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש פתור מדמי ניהול במסגרת התוכנית עד גיל 21, והמספרים האלו מתבססים על הסטטיסטיקות לאורך שנים, כך שכמו שיש סיכוי לרדת מהסכום של 61 אלף, קיים גם סיכוי לעלות מעליו. בנוסף, הנתונים האלו התבססו על ריבית פריים בריצפה.
    סגור
  • 2.
    חארטה
    מולייר 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    70 אלף בעוד 18 שנה זה כמו 700 היום זה יהיה הערך של הכסף אחרי 18 שנה מחרטטים ומי שמרוויח מזה זה הבנקים .
    סגור
  • 1.
    בינתיים אלטשולר נתנו לנו תשואה שיותר גרועה מפק״מ… (ל"ת)
    איתמר 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור