קריפטו

הבלוקצ'יין חוגג באמריקה: המהלך של ליגת ה-NFL

הנהלת ליגת הפוטבול האמריקאית הוציאה מזכר ואיפשרה לקבוצות לקבל חסויות בטכנולוגיית הבלוקצ'יין, אך עדיין, הקבוצות לא יוכלו לקדם מטבעות קריםטוגרפיים
מערכת ice | 
טום בריידי (צילום ויקיפדיה, freepik)
הנהלת ליגת הפוטבול האמריקאית ה-NFL, הוציאה מזכר היום (שלישי), העניקה לקבוצות הרשאה מוגבלת לבקש חסויות בלוקצ'יין, מהפך חלקי משלהי הקיץ שעבר, כתוצאה מהעובדה שהטכנולוגיה צומחת בפופולריות בקרב אוהדי הארגון והספורטאים.
הליגה אמרה שהיא קיבלה את ההחלטה לאפשר "יחסי קידום מכירות מבלי לקחת סיכון מוגזם לרגולטור או מותג" לאחר שהשלימה הערכה של הטכנולוגיה. ההרשאות, הכפופות לאישור ה-NFL, אינן כוללות שילוט לאצטדיון. לעת עתה, נותרו הגבלות על מטבעות קריפטוגרפיים ספציפיים ו-NFT אוהדים, אותם ניתן להחליף עבור סחורה וחוויות.
"מועדונים יעדיין לא יוכלו לקדם ישירות מטבעות קריפטוגרפיים", נכתב בתזכיר.
ההחלטה של ​​ה-NFL מגיעה גם לאחר הדחיפה האחרונה של הלובינג הקשורה לבלוקצ'יין. CNBC דיווחה בפברואר כי ה-NFL לחצה על הרשות לניירות ערך, ה-SEC ב"נושאים הקשורים לטכנולוגיית בלוקצ'יין" מיולי עד דצמבר 2021. ה-NFL גם לחצה על משרד הבית הלבן ומשרדי המשפטים והמסחר.
 
"בסביבה הרגולטורית המתפתחת הזו, זה נשאר חיוני שנמשיך בזהירות בהערכת הזדמנויות מסחריות פוטנציאליות הכרוכות בטכנולוגיות בלוקצ'יין, וננהל הקפדה מתאימה על כל השותפים הפוטנציאליים והמודלים העסקיים שלהם", נכתב בתזכיר.
התזכיר מגיע ימים לפני הפגישות השנתיות של ה-NFL, שמתחילות בשבת בפלורידה. הליגה תעדכן את בעלי הקבוצות על יוזמות עסקיות, כולל הנחיות הבלוקצ'יין המתוקנות. זו הפעם הראשונה שהליגה תקיים את המפגשים באופן אישי מאז 2019 עקב המגיפה.
ב-CNBC פירסמו עותק של התזכיר שהוצא על ידי מנהל ההכנסות הראשי של ה-NFL, רני אנדרסון, ומנהל עסקי התקשורת הראשי בריאן רולאפ. העדכון מגיע לאחר שה-NFL ואיגוד השחקנים חתמו על הסכם עם חברת הבלוקצ'יין Dapper Labs להפקת פריטי אספנות וידאו. בנוסף, ה-NFL אישרה לשותפי מדיה לאפשר פרסומות בלוקצ'יין במהלך משחקיה לראשונה במהלך עונת 2021.
ג'ו רוג'ירו, ראש מוצרי הצריכה של ה-NFL, אמר ל-CNBC שהעסקאות של הצוות עם חברות בלוקצ'יין לא יעלו על שלוש שנים, "כך שזה נותן לנו גמישות לטווח הארוך". רוג'ירו הוסיף כי ה-NFL עשויה לשים את זכויות הבלוקצ'יין הרשמיות שלה לשוק, גם כן.
CNBC דיווחה בעבר כי ליגת הכדורסל ה-NBA ביצעה עסקה עם Coinbase בשווי 192 מיליון דולר במשך ארבע שנים. כמו כן, העסקה של פלטפורמת מטבעות קריפטוגרפיים FTX של 10 מיליון דולר עם גולדן סטייט ווריורס של ה-NBA עשויה להוות מתווה לעסקים פוטנציאליים בין חברות מקושרות בלוקצ'יין וקבוצות NFL תחת ההנחיות החדשות שהוצאו.
 
טכנולוגיית בלוקצ'יין משמשת כנכסים דיגיטליים דומים ומשמשת עבור מטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין. זה גם נותן למעשה פריטי אספנות וירטואליים כמו NFTs, תעודות אותנטיות ייחודיות ולא ניתנות לפריצה. התזכיר של יום שלישי גם העניק לצוותים הרשאות מוגבלות על NFTs.
בכפוף לאישור הליגה, מועדונים עשויים לקבל כעת פרסום (ללא שימוש בסימני מועדון וסמלי לוגו, אלא אם כן בקשר לעסקת NFT של הליגה) עבור NFTs וחברות NFT", נכתב בתזכיר. עם זאת, הליגה תמשיך לאסור על קבוצות "לעסוק בהסדרי רישוי מוצרים או חסויות עבור חברות NFT או NFT (מלבד המותר בקשר לשותפויות NFT ברמת הליגה)", היא מוסיפה.
כוכבי NFL כמו טום בריידי ורוב גרונקובסקי הרוויחו משוק הבלוקצ'יין עם עסקאות NFT. פלטפורמת ה-NFT של בריידי, Autograph, גייסה 170 מיליון דולר בינואר, לפי בלומברג.
ענקית המסחר האלקטרוני Fanatics - שבבעלותה ה-NFL - השקיעה בחברת NFT Candy Digital. החברה הזו הושקה ב-2021 ונעלה את זכויות ה-NFT של ליגת הבייסבול. באוקטובר, CNBC דיווחה כי Candy Digital מוערך ב-1.5 מיליארד דולר לאחר גיוס של משקיעים, כולל אגדת ה-NFL פייטון מאנינג.
רוג'ירו אמר שה-NFL ימשיך להעריך את ההגבלות שנותרו על טכנולוגיות הקשורות לבלוקצ'יין. "הכל משתנה כל כך מהר - כולנו צריכים להסתכל על תחומי החדשנות הבאים", אמר. "לכן, אנחנו מבלים זמן רב בבחינת לאן עשוי ללכת העתיד."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה