קריפטו

קוינבייס בצניחה חסרת תקדים: האם שוויו של המנכ"ל ייעלם?

בורסת הקריפטו קוינבייס שהתחילה כהבטחה, צנחה ביותר מ-80 אחוזים בשווי שלה ומציגה דוחות לא אופטימיים. כך צנח שוויה של החברה ביחד עם המנכ"ל בריאן ארמסטרונג
מערכת ice | 
בריאן ארמסטרונג (צילום מתוך האינסטגרם)
ברעש גדול והתרגשות בורסת הקריפטו קוינבייס (Coinbase) יצא לאור ב-14 באפריל 2021. החברה יצאה לציבור באמצעות רישום "ישיר", שהוא מעט יוצא דופן וקצת יותר מסוכן מההנפקה המסורתית. עם רישום ישיר, אין בנקי השקעות או מאגרים של משקיעים עשירים שמובטחים למניה ברגע שהיא תצא להנפקה. במקום זאת, מניות החברה פשוט מונפקת לבורסה, במקרה הזה נאסד"ק, כדי שהמשקיעים יקנו מיד בכל מחיר. לפעמים זה עובד. פעמים אחרות, לא כל כך.
למרבה הצער, קוינבייס לא הצליחה לגייס משקיעים אטרקטיביים, ויותר משנה לאחר ההנפקה, השווי הנקי של המנכ"ל בריאן ארמסטרונג הולך ונמחק. לפני ההנפקה בשנה שעברה, אנליסטים חזו ששווי  המניה של קוינבייס ינחת לסביבות 250 דולר כאשר הרישום הישיר יושלם. זה היה מעניק לחברה שווי שוק של 65 מיליארד דולר.
זמן קצר לאחר הופעת הבכורה, המחיר הגיע ל-300 דולר, ואז 350 דולר. ואז 380 דולר. ואז 400 דולר. ואז ל-430 דולר. ב-430 דולר, שווי השוק של החברה עמד על 112 מיליארד דולר. בריאן ארמסטרונג מחזיק ב-20% מהמניות של קוינבייס, וב-430 דולר למניה, שוויו הנקי של ארמסטרונג עלה לזמן קצר על לסכום של 22.4 מיליארד דולר.
 
בתקופת השיא הזו, ארמסטרונג היה אחד מ-70 האנשים העשירים בעולם. אבל לאחר מכן החלה צניחה של שווים של כל מטבעות הקריפטו הגדולים, שיחד הורידו משווים כטריליון דולר. עם הירידה הזו מחיר המניה של קוינבייס נגע לזמן קצר ב-208 דולר לפני שנסגר על 224 דולר.
במחיר הזה, שוויו של ארמסטרונג הגיע ל-9 מיליארד דולר, פחות מחצי מהשיא שלו. בין נקודת השפל הזו בסוף מאי של השנה שעברה ועד תחילת אוקטובר, מחיר המניה נשאר בערך 240 דולר. ואז הייתה נקודת אור! עד אמצע נובמבר המניות עלו כל הדרך חזרה למחיר ההנפקה של 342 דולר. הנה מה שקרה בין אמצע נובמבר ועד היום אחר הצהריים (10 במאי 2022):
אך לצערו של ארמסטרונג וחבריו, בששת החודשים האחרונים מחיר מניית קוינבייס ירד בקצת יותר מ-82%. ואם אתם תוהים מדוע 82% לא תואמים את הירידה של 78% שנראתה בתמונה למעלה, זה בגלל שצילום המסך למעלה לא לקח בחשבון את ה-11.89 דולר הנוספים שגולחו ממחיר המניה לאחר המסחר בשוק אמש, לאחר פרסום דו"ח רווחים מאכזב של החברה.
 
שווי השוק של קוינבייס ירד מכ-90 מיליארד דולר בנובמבר לכ-16 מיליארד דולר כיום. במחיר של 61 דולר למניה היום, השווי הנקי של בריאן ארמסטרונג הוא כרגע 2.3 מיליארד דולר בלבד. כמובן שזה לא סכום רע להחזיק בו, אולם אין לדעת מה יהיה בהמשך שלו.
בדוח הרווח הרבעוני של החברה שפורסם אחר הצהריים ביום שלישי, דיווחה קוינבייס שההכנסות ירדו ב-27% לעומת שנה שעברה. משתמשי העסקאות החודשיים (אנשים המשתמשים בשירות) ירדו מ-11.4 מיליון ברבעון הרביעי של 2021 ל-9.2 מיליון ברבעון הראשון של 2022. נפח המסחר באותן תקופות ירד מ-550 מיליארד דולר ל-310 מיליארד דולר. אם מחיר המניה של קוינבייס ירד בעוד 50%, וזה לא תרחיש בדיוני, השווי הנקי של בריאן ארמסטרונג יהיה 1.2 מיליארד דולר. אם יקרה תרחיש בלהות יותר קיצוני, השווי שלו עלול להיעלם כמעט לגמרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה