קריפטו

הביטקוין יורד לשפל: האם ביל גייטס צדק?

הביטקוין יורד לשפל של יותר משנה, ובעלי המניות בורחים. יחד עם ירידות נוספות במטבעות הקריפטו, עולה השאלה האם זו מעידה מקרית או חשיפה של הבעייתיות בשוק המטבעות הוירטואלים?
מערכת ice |  11
הקריפטו מתרסק (צילום pexels, vecteezy)
הביטקוין ירד ביממה האחרונה לשפל שלא הגיע אליו כבר 16 חודשים. מטבע הקריפטו הגדול בעולם ירד עד לשווי של 26,970 דולר, ועומד על השווי הנמוך ביותר מאז 28 בדצמבר 2020. בשמונה הפעלות האחרונות הוא איבד שליש מערכו, 13,000 דולר.
האנליסטים קושרים את נפילת השווי לאינפלציה ולעליית המחירים לצרכן, שזינקו בחודש אפריל ב-8.3%, זינוק גבוה משציפו הכלכלנים. המשקיעים החלו לפחד והוציאו את הכסף שלהם מהנכסים שנמצאים בסיכון גבוה, שבראשם כמובן נכסי הקריפטו, שעדיין נחשב לשוק תזזיתי מדי ולא בטוח לטווח ארוך.
שוק הקריפטו נמצא בהשקה למצב המתרחש ב- S&P 500, ולאחרונה גם ל-Nasdaq Composite. "שוק הקריפטו נמצא בלחץ כבר זמן מה", אמר מייקל רינקו, שותף ב-AscendEx. "הפד ממשיך לעלות, אז המניות ממשיכות לרדת והקריפטו יורד יחד איתו. באופן כללי זה יוצר הרבה פחד בשוק".
היה זה מייסד מיקרוסופט ביל גייטס שאמר בריאיון לבלומברג לפני כשנה, כי הוא חושש מהשיגעון סביב מטבעות הקריפטו ובייחוד סביב הביטקוין, שעולה ויורד בקצב מסחרר ביחס לשווי המטבעות המסורתיים. "לאילון מאסק לדוגמא," אומר גייטס, "יש טונות של כסף, והוא מאוד מתוחכם, אז אני לא דואג לו אם הביטקוין שלו יחווה עליות וירידות קיצוניות". עוד הוא הוסיף: "אני חושב שמה שקורה כאן הוא טירוף. מכניסים אנשים שאין להם כסף רזרבי להפסיד, לתוך הסיפור המסוכן של ההשקעה בביטקוין. אם יש לך פחות כסף מאלון, אתה צריך להיזהר".
 
כזכור, ביום שלישי האחרון התחרשה קריסה גדולה של המטבעות הגדולים בקריפטו. בעקבות כך, ביננס, בורסת הקריפטו המובילה בעולם, הודיעה על עצירת המסחר בשניים ממטבעות הקריפטו הבולטים בעולם בחודשים האחרונים, לאחר שבמהלך הלילה צנחו בחדות וגרמו להמוני משקיעים מבוהלים לנסות למשוך את כספם וליצור עומס חסר תקדים על הרשת. גם הבורסות המרכזיות Kraken ו-CoinList ביצעו פעולות דומות. שני המטבעות הללו הם אלה המהווים חלק מרשת הבלוקצ'יין טרה (Terra) – המטבע הראשון הוא טרה (LUNA) והמטבע השני הוא TerraUSD (UST).
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    'נכסי קריפטו' קצת מחמיאים להם יותר מדי
    אאא 05/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם כלום, הבלי הבלים. וגם הכריה שלהם לא תורמת כלום, זה רק מזהם את העולם
    סגור
  • 7.
    הביטקוין זה ההונאה הכי גדולה שהייתה עד היום
    אבי 7 05/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הביטקוין זה ההונאה הכי גדולה שהייתה בסדר גודל מטורףףףף שמה שמעמיד אותה כתרמית הכי גדולה בהיסטוריה זה שהיא הצליחה לפגוע בכל העולם ועדין יש אנשים שחושבים שזה מה ייעשיר אותם הקריסה עדין רחוקה אבל היא תגיע בבום תרשמו את זה !!!
    סגור
  • 6.
    מטבעות וירטואליים הם משחק פירמידה
    אלישע 05/2022/13
    הגב לתגובה זו
    6 1
    פראיירים נותנים כסף אמיתי ומקבלים שטרות של משחק מונופול , ובונים על זה שיבוא פראייר יותר גדול ויקנה מהם ויחלץ אותם
    סגור
  • הקריסה תהייה מאוד כואבת ובבום (ל"ת)
    גיל 05/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    מכרתי את הביטקוין קניתי דירה בבית שאן מאושר!!!
    איתי 05/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכי נכון שהיה לי
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    ויהי שמו קאקהקוין
    רק מזומן 05/2022/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פראיירים משקיעים באויר.ביל גייטס קונה חוות.
    סגור
  • 3.
    גיל בייטס
    קונספירטור גאה 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    6 3
    מה אתם מקשיבים לגיל בייטס?? הבן אדם הזה רוצח מיליוני אנשים!! הוא עוד מעט נכנס לכלא!!! הוא ״חזה״ את הקורונה ב2015 בהרצאת טד והוא גם אותו בן אדם שמממן את פייזר ומודרנה
    סגור
  • חרטה. הוא דווקא הציל מיליונים באפריקה
    אא 05/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מלחטוף מלריה
    סגור
  • 2.
    אם יש אינפלציה אז הקריפטו אפילו ירד יותר
    קלקלן 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אם ערך הדולר יורד אז כל ביטקוין שווה יותר דולרים.
    סגור
  • אינפלציה היא ירידת ערך הדולר היא עליית מחירים
    אחד העם 05/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אם המשקיעים בביטקוין לא היו אנשים בלי הבנה הם היו מגדילים אחזקות בביטקוין כשההשקעות האלטרנטיביות בדולר בבורסה יורדות כדי לשמר את ערך הכסף שלהם. אבל הנה עכשיו אחרי שהם עשו את ההיפך המנוגד להיגיון כלכלי ופגעו בעצמם מסתבר שהערך המנופח של הביטקוין הוא בזכות כל אותם משקיעים לא מיומנים וכשהם יוצאים מתברר הערך האמיתי שלו הוא מתחת ל30 אלף.. ברור שרוב הכסף המושקע בביטקוין מגלם אמון ביכולת שלו לשמש כמטבע לגיטימי להעברת ערך בעתיד ולא שימוש אמיתי בהווה. עוד ארוכה הדרך. ומי שבדק כבר מבין שהביטקוין לא בנוי להוביל את התחום. הטכנולוגיה שלו צעירה מדי ותפנה מקום למטבעות אחרים. לכן לא לנצח יעלה ערכו, כי למרות שכמות המטבעות מוגבלת, כאשר יתחיל שימוש אמיתי בקריפטו יעברו בהדרגה למטבעות היעילים יותר וינטשו את הביטקוין בצד הדרך.
    סגור
  • 1.
    מיקרוסופט התרסקה מ 340$ ל 260$
    בן 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 10
    גם המניות מתרסקות...כשיורד גשם יורד על כולם וכבר הוכח שלאורך זמן הביט והמניות רק עולים...לא למכור בירידות רק בעליות!!
    סגור