קריפטו

אדם נוימן מנסה לפתור את משבר האקלים בעזרת קריפטו

הסטארטאפ החדש של מנכ"ל WeWork לשעבר גייס כבר 70 מיליון דולר, האם הוא יצליח לפתור בעיות אקלים בעזרת טכנולוגיית הבלוקצ'יין?
מערכת ice | 
אדם נוימן (צילום יוטיוב TechCrunch)
מייסד WeWork השנוי במחלוקת, אדם נוימן, השיק לאחרונה סטארט-אפ, Flowcarbon, למכירת היתרי פליטות פחמן דו-חמצני (carbon credits) ומתעדת את העסקות ברשת הבלוקצ'יין, שמשמשת למסחר במטבעות קריפטו. לחברה 35 עובדים במשרדים בברלין, מונטנה וניו יורק.
Flowcarbon דיווחה השבוע כי היא גייסה 70 מיליון דולר ממשקיעים גדולים כמו זרוע הקריפטו של אנדריסן הורוביץ, ג'נרל קטליסט וסמסונג נקסט. הפרוטוקול של Flowcarbon מסייע לפרויקטים למכור זיכויי פחמן לחברות המעוניינות להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהן. לאחר מכן ניתן לסחור בזיכויים בבורסות קריפטו, אומרת החברה.
למה להכניס את הזיכויים האלה לשרשרת? התומכים, כולל Gibber, אומרים כי פעולה זו מאפשרת לפרויקטים המספקים אשראי אלה לגייס הון בקלות רבה יותר ומגבירה את השקיפות עבור הקונים.
מתוך סך הכספים שגויסו בסבב זה, 32 מיליון דולר הגיעו מחברות הון סיכון ו-38 מיליון דולר ממכירת Goddess Nature Token של Flowcarbon (GNT), אסימון קריפטו ב-Celo blockchain מגובה באשראי פחמן, דיווחה רויטרס. זיכויי הפחמן הבסיסיים של GNT מאושרים מראש על ידי קבוצות בתעשייה, כולל Verra, Gold Standard, Climate Action Reserve ו-American Carbon Registry ולאחר מכן נמכרים בצרורות לחברות, לפי רויטרס.
 
גיבר אמר לרויטרס שספקי אשראי פחמן משלמים עמלת אסימון של 2% ל-Flowcarbon כדי למכור את האשראי שלהם ברשת, נמוכה מהעלות שהם ייגרמו להם בעת מכירת אשראי אלה בערוצים מסורתיים, שיכולה להיות עד 30% משווי הפרויקט.
החברה משחקת במגרש צפוף, מכיוון שהרבה סטארטאפים קפצו על העגלה עם תנועת המימון התחדשות (ReFi) של קריפטו, השואפת למנף את טכנולוגיית הבלוקצ'יין כדי לפתור בעיות סביבתיות. פרויקטים כמו Toucan, Regen, Moss ו-KlimadaO עובדים כולם על פתרונות פחמן מבוססי קריפטו.
מכירה פרטית של אסימון GNT של Flowcarbon מסתיימת בעוד יומיים, והחברה מאפשרת כעת לאנשים להירשם מראש למכירה ציבורית קרובה של GNT, לפי האתר שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה