תרבות ופנאי

רוג'ר ווטרס, במדי אס.אס, משווה בין אנה פרנק לעיתונאית פלסטינית

במהלך הופעה בברלין, הבסיסט והסולן לשעבר של להקת פינק פלויד, השווה את אנה פרנק לשירין אבו עאקלה, שנהרגה במהלך קרב יריות בין צה"ל ומחבלים בג'נין
מערכת ice |  1
רוג'ר ווטרס (צילום shutterstock)
המוזיקאי רוג'ר ווטרס התחפש לקצין אס.אס. והשווה את אנה פרנק לעיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה במהלך הופעה בברלין.
בתחילת המופע הוצגה הודעה על המסך "לידיעת הציבור: בית משפט בפרנקפורט קבע שאני לא אנטישמי", ועוררה מחיאות כפיים מהקהל. "רק כדי להיות ברור, אני מגנה אנטישמיות ללא סייג", נמשכה ההודעה.
 
ווטרס, הבסיסט והסולן לשעבר של להקת פינק פלויד, ספג שוב ושוב אש על הצהרות ופעולות אנטי-ציוניות ואנטישמיות, התנהגות שגרמה לנתק בינו לבין חבריו לשעבר בלהקה. ווטרס גם הביעה תמיכה ברוסיה על רקע פלישתה לאוקראינה.
זמן קצר לאחר תחילת ההופעה, גרפיקה שהוצגה על מסך בצורת צלב התלוי מעל הבמה הראתה בועות דיבור הקוראות "הם בטח חושבים שאנחנו מטומטמים!" ו"למי אתה מתכוון בהם?".
"הם, שם למעלה בפנטהאוז, האוליגרכיה הפופולרית," המשיכו בועות הדיבור. "אה, אתה מתכוון לעלה שבעלי כוח", הוסיפה עוד בועת דיבור כשאדם בחליפה שותה יין ושוטר עם מגנים עם סמל של פטישים מוצלבים הוצגו על המסך. לאורך המופע הוצגו על המסך חזירים דמויי אדם ואנשי עסקים "מושכים בחוטים". משתמשי מדיה חברתית ופעילים גינו את התמונות כ-"אנטישמית".
 
המסך המשיך והציג את שמותיה של סופי שול, פעילה אנטי-נאצית שנרצחה על ידי הנאצים; מחסה אמיני, שנרצח על ידי "משטרת המוסר" האיראנית; ג'ורג' פלויד, שנהרג על ידי שוטר במיניאפוליס; ואנה פרנק, שנרצחה על ידי הנאצים בברגן בלזן, בין אנשים נוספים שנהרגו על ידי רשויות ומשטרים שונים במהלך המאה החולפת.
הרשימה כללה גם את אבו עאקלה, שעל פי החשד נהרגה מאש צה"ל במהלך קרב יריות עם מחבלים פלסטינים בג'נין, ורייצ'ל קורי, שנמחצה על ידי דחפור משוריין של צה"ל בדרום רצועת עזה ב-2003. בשני המקרים, פלסטינים טוענים שאבו אקלה וקורי נהרגו בכוונה על ידי חיילים, בעוד שצה"ל וישראל אומרים ששני המקרים היו תאונות.
שמה של אבו אקלה היה רשום ממש לפני אנה פרנק, ועורר זעם בקרב פעילים ופקידים ישראלים ויהודים ברחבי העולם.
חשבון הטוויטר של משרד החוץ תקף את ווטרס ביום רביעי וצייץ "בוקר טוב לכולם, מלבד רוג'ר ווטרס שבילה הערב בברלין (כן, ברלין) בחילול זכרה של אנה פרנק וששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה".
 
אחרי רשימת השמות, גרפיקה על המסך קבעה ש"הם" כל כך אכזריים "כי הם רוצים למחוץ את ההתנגדות שלנו ולהמשיך לשלוט בעולם".
לאחר הפסקה, עלה ווטרס על הבמה במדי אס.אס. כאשר חזיר מתנפח עם מילים וסמלים שונים ועיניים זוהרות ריחף מעל הקהל וכרזות בסגנון הרייך השלישי אך עם פטישים מוצלבים במקום צלב קרס תלויים מהתקרה. ווטרס גם ירה במקלע מזוייף לעבר הקהל.
בהמשך ההופעה, ווטרס הציג את המילים "F$%& the occupation" תוך כדי השיר "Lay Down Jerusalem (If I Had Been God)".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיבו בעמוד הפייסבוק שלו: https://www.facebook.com/rog (ל"ת)
    טל 05/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור