דיגיטל וטק

שוברת שיאים: אנבידיה הגיעה לשווי 2 טריליון דולר

ענקית השבבים ששוויה עקף את זה של גוגל, של אמזון ושל מטא נהנית לאחרונה מביקוש אדיר לשבבים עבור יישומי בינה מלאכותית. כיום רק שתי חברות בתעשיית הטק שוות יותר ממנה - מיקרוסופט ואפל
רועי בהריר-פרל | 
אנבידיה (צילום באדיבות אנבידיה ישראל)
שווי השוק של ענקית השבבים האמריקאית אנבידיה (Nvidia) הגיע בסוף השבוע האחרון - למשך זמן קצר, בעקבות פרסום הדוח הרבעוני של החברה - ל-2 טריליון דולר. שווייה של מניה בחברה התייצב מאז יום שישי על 788.17 דולר, לאחר זינוק של 16% במהלך הרבעון. 
בדוח המרשים שהציגה החברה ביום רביעי שעבר היא חשפה הכנסות של 22.10 מיליארד דולר במהלך הרבעון הרביעי של השנה הפיסקאלית - גידול של 265% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בנוסף, החברה הציגה רווח נקי של 12.29 מיליארד דולר ברבעון - סכום המשקף זינוק של לא פחות מ-769% ביחס לרווח הנקי של אנבידיה ברבעון המקביל אשתקד, שעבד על 1. 41 מיליארד דולר. 
 
שווי השוק של אנבידיה, המתמקדת בשנים האחרונות בשבבים לשוק ה-AI הצומח במהירות, התייצב על 1.81 טריליון דולר - מה שהציב אותה לפני חברות השבבים המתחרות, לרבות אינטל וקוואלקום, ואפילו גבוה יותר ממעצמות טכנולוגיה כמו אלפבית/גוגל, אמזון ומטא, כשרק שתי חברות בתעשיית הטק - מיקרוסופט ואפל - שוות יותר ממנה (3.04 טריליון דולר ו-2.82 טריליון דולר, בהתאמה). 
החברה הרוויחה במהלך השנה החולפת בעיקר מהביקוש ההולך וגובר לשבבים המותאמים לצרכי המיחשוב העצומים של מודלי שיחה מבוססי בינה מלאכותית - בהם, כאמור, היא מתמחה. 
החברה מצפה לשבור את תחזיות האנליסטים, לפחות בכמה היבטים, גם ברבעון הנוכחי. לדברי המנכ"ל ג'וסף הואנג, "באופן עקרוני, התנאים לרווחיות מתמשכת של החברה מצוינים כרגע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה