דיגיטל וטק

בלי להיטים: טיקטוק נאלצת להסיר את כל קטלוג UMG

המו"מ בין הרשת החברתית ליוניברסל מיוזיק תקוע וכתוצאה מכך טיקטוק כבר החלה להסיר מהפלטפורמה שירים שזכויות היוצרים שלהם שייכות לחברת התקליטים הגדולה בעולם. המשמעות: טיילור סוויפט, ג'סטין ביבר, הארי סטיילס ולמעשה רוב כוכבי הפופ לא יהיו שם 

רועי בהריר-פרל | 
טיקטוק (צילום shutterstock)
הקרב הממושך והקשה בין קבוצת המוזיקה של יוניברסל לטיקטוק עולה מדרגה: אתמול (ג') טיקטוק החלה להסיר מהשירות שירים שזכויות היוצרים שלהם שייכות ל-UMG.
מדובר בכמות גדולה של שירים, שכוללת, בנוסף לשירים שהופצו על ידי UMG, שטיקטוק - הרשת החזקה ביותר בחמש השנים האחרונות בכל הנוגע לקידום חומרים מוזיקליים -  כבר הסירה בתחילת החודש, גם שירים שחברת התקליטים הגדולה בעולם קשורה אליהם בדרכים עקיפות יותר. 
 
החוזה שנחתם בין שתי החברות בנוגע לשימוש ביצירות הסתיים ב-31 בינואר השנה ומאז לא חודש עקב חילוקי דעות ביניהן. כעת, מדובר במהלך שילווה באימפקט גדול, משום שברשימת השירים האסורה לשימוש על טיקטוק נכללים גם כאלה שבהם רק חלק מהאמנים - נגנים, זמרים, מפיקים וכו' - חתומים ב-UMG. קטעי וידאו שהם משולבים שירים כאלה יימחקו או שהמוזיקה שבהם תושתק. 
בקטלוג העצום של UMG נכללים אמנים מהשורה הראשונה כמו אדל, ג'סטין ביבר, מאריה קארי, טיילור סוויפט, מטאליקה, הארי סטיילס ודה וויקאנד. בהתחשב במספר היוצרים והמפיצים הנוטלים חלק בלהיטים הגדולים ביותר כיום, לא ממש ברור כרגע מהי בדיוק כמות החומרים שתימחק מטיקטוק.
ייתכן גם ששתי החברות תגענה להסדר כלשהו ולהבנה בנוגע לשירים שאכן שייכים ליוניברסל לאלה שלא. במקרה שבו רק אחד מבין שבע יוצרים בשיר מסוים, למשל, חתום ב-UMG, מדובר בעניין הנתון כנראה למו"מ.
על פי גורמים המקורבים ל-UMG, החברה אוחזת למעשה בזכויות על רוב השירים בפלטפורמה של טיקטוק, בעוד שגורמים המקורבים לרשת החברתית טוענים שהמספר קטן בהרבה. בנוסף, גורמים שונים מדווחים כי טיקטוק לא סבלה מירידה בכמות המשתמשים כתוצאה מהורדת השירים השייכים ל-UMG שבוצעה עד כה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה