דיגיטל וטק

אפל חוטפת מכה: המכירות מתרסקות ב-10%, מי האשם העיקרי?

חברת המקר IDC פרסמה דו"ח שמראה כי מכירות האייפונים לא עומדות בציפיות האנליסטים, לאחר שהן צנחו ב-10% במהלך הרבעון הראשון של 2024. השוק העיקרי שהשפיע על כך הוא סין, וזאת משום שהממשלה מטילה מגבלות על חברות סמארטפונים זרות
מערכת ice | 
אפל (צילום freepik, shutterstock)
ברקע ירידה דרמטית במכירות בסין, מכירות האייפון צנחו במהלך הרבעון הראשון של 2024 ב-10%. ע"פ נתונים ראשוניים שפורסמו על ידי חברת המחקר IDC, אפל מכרה 50.1 מיליון מכשירי אייפון בשלושת החודשים הראשונים של השנה, וזאת למרות שאנליסטים צפו למכירות של 51.7 מיליון מכשירים.
אחד הגורמים העיקריים שהכבידו במיוחד על המכירות של האייפונים הוא העובדה שהממשלה הסינית הטילה הגבלות על מכירת מכשירים של חברות זרות, ועודדה את החברות המתחרות כדוגמת ואווי, שיאומי ועוד. חשוב לציין כי שוק הסמארטפונים צמח באופן חד למדי בתקופה זו. בסך הכל, יצרניות טלפונים חכמים מכרו כ-289.4 מיליון מכשירים ברבעון הראשון, וזו עלייה של כמעט 8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. "שוק הטלפונים החכמים מתאושש מהטלטלה של השנתיים האחרונות והוא חזק יותר ושונה", אמרה נבילה פופאל, מנהלת מחקר ב-IDC.
 
לפי הדו"ח שפורסם, המחיר הממוצע שבו אנשים קונים סמארטפונים עלה, וזאת משום שהצרכנים מעדיפים להשאיר את המכשירים אצלם במשך יותר זמן. כמו כן, חשוב לציין כי מכשירי האייפון נחשבים לגבוהים ביותר בכל העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה