דיגיטל וטק

מנכ"ל התעשייה האווירית ידליק משואה: "הצלחה היסטורית"

לצד בועז לוי, ידליקו משואות גם תא"ל (במיל') פיני יונגמן ואל"מ (במיל') שאול לוי, המשמשים בכירים ברפאל ובאלביט בהתאמה. בהודעת השרה רגב נכתב כי המעמד ניתן להם בזכות ההצלחה בהגנה האווירית ביירוט המתקפה האיראנית על ישראל. "גם אם רק חלק קטן מעוצמת האש היה פוגע במטרותיו,  ההרס היה בסדרי גודל בלתי נתפסים"
מערכת ice | 
בועז לוי (צילום אורן בן חקון/פלאש 90)
במסגרת סבב הכרזותיה של השר מירי רגב, האמונה על טקס הדלקת המשואות, על רשימת המדליקים, הוחלט אמש (מוצ"ש) כי תא"ל (במיל') פיני יונגמן, תא"ל (במיל') בועז לוי ואל"מ (במיל') שאול לוי ישיאו את אחת מ-12 משואות הגבורה בהר הרצל ביום העצמאות הקרוב, בעקבות תפקידם של השניים ביירוט המתקפה האיראנית על ישראל. 
בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית, הוא ממובילי פרויקט החץ ותפיסת ההגנה השכבתית. הוא כיהן כמהנדס הראשי וראש תוכנית חץ במל"מ והוביל למבצעיות חץ 2 והמצאת חץ 3, כמנהל מפעל ההגנה האווירית וכראש חטיבת הטילים והחלל. יונגמן הוא ראש חטיבה במערכות ההגנה האווירית ברפאל, ממייסדי כיפת ברזל וקלע דוד וממובילי התוכנית.
 
שאול לוי הוא ממייסדי מערך השליטה והבקרה של מערך החץ בחברת אלביט. הוא הקדיש את חייו המקצועיים לפיתוח מערכת ההגנה. "זו הייתה המתקפה הגדולה ביותר מסוגה בהיסטוריה של המלחמות", צוין בהודעת השרה, "גם אם רק חלק קטן מעוצמת האש הזו היה פוגע במטרותיו, הפגיעות בנפש וההרס היו בסדרי גודל בלתי נתפסים".
"אך לתדהמת העולם כולו, מדינת ישראל הצליחה, יחד עם השותפות שלה במזרח התיכון ובעולם, ליירט 99% מכוח האש שהופנה אליה. ההצלחה ההיסטורית הזאת הושגה בזכות שותפים רבים, אך בראש ובראשונה בזכות אנשי ונשות הטכנולוגיה הישראלית שמקדישים את חייהם להגנת ישראל מפני אויביה".
בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית, מסר בעקבות ההחלטה: "את המשואה הזאת אשיא בגאווה בשם עובדות ועובדי התעשייה האווירית, המנהלות והמנהלים, אך גם בשם התעשיות הביטחוניות כולן". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה