דיגיטל וטק

אברי גלעד תוקף את פייסבוק: "לימנים אין זכות דיבור?"

פייסבוק חסמה גולש רק כי ביקר את חבר הכנסת יאיר גולן, ואיש התקשורת אברי גלעד בביקורת חריפה על ההחלטה, ואף מאיים: "זכרו, רוב העם ימני. יהיה רגע שבו לא נגיד שזה גשם"
מערכת ice |  7
אברי גלעד (צילום עדי אורני)
איש התקשורת אברי גלעד בביקורת חריפה היום (ראשון) נגד החלטות פייסבוק בחסימת משתמשים, במיוחד חסימות שקורות בתקופה האחרונה נגד בעלי פרופיל המזוהים עם הימין הישראלי.
הביקורת של גלעד מגיעה לאחר שחבר שלו, ד"ר אדי כהן, "המסבירן הישראלי המשפיע ביותר היום בזירה הערבית, כוכב בטלוויזיות במדינות ערב וברשתות החברתיות, נחסם בפייסבוק לחודש". מדוע הוא נחסם? כי הוא כתב לחבר הכנסת ממרצ, יאיר גולן, כי הוא הישראלי המכוער. בעקבות כך נחסם לחודש.
מנחה הטלוויזיה העלה פוסט בפייסבוק בו הוא תוקף את החלטת פייסבוק: "האם מה שכתב אדי כהן זה תדר נעים ומנומס? ככה ככה. האם זה סביר להרחיק אדם מזירת חייו לחודש, זירה בה הוא מייצג את ישראל ומקיים דיונים שבהם הוא נותן באבי אביהם למתעמתים הערבים שמולו? לא סביר".
לדברי גלעד: "מה הקטע של פייסבוק? האם כל אדם בעל השקפת עולם ימנית, לאומית, ישראלית חשוף לסגירת החנות הוירטואלית שלו ככה סתם, באמתלא כה קלושה שלא נתמכת בשום חוק חופש דיבור בעולם? מותר להיות לא מנומס, במידה. הם קובעים שהדברים שנאמרו הם "דברי שיטנה". וואלה. אתם חשופים לפעמים לאמירות בפוסטים שמפורסמים אצלכם, בפייסבוק? אתם רואים את עומק האלימות? מכוער זה שיטנה? אפשר לקבל את המידרג שלכם בבקשה?".
בסיום חתם איש התקשורת גם אזהרה לרשת החברתית: "פייסבוק, מה הסיפור שלכם? עלה לכם הביידן לראש וזהו, לימנים אין זכות דיבור? זכרו, רוב העם ימני. יהיה רגע שבו לא נגיד שזה גשם".
"פייסבוק החליטה לצמצם לי את החשיפה כמעט לאפס"
כזכור, דבריו של גלעד על חסימות פייסבוק, מגיעות לאחר ש עלו יותר ויותר תלונות מפוליטיקאים, פעילים חברתיים ואנשי תקשורת מהימין שהתלוננו כי ירדה להם החשיפה בפייסבוק וכתוצאה מכך הפוסטים שלהם לא זוכים למעורבות הקהל.
גלית דיסטל אטבריאן התבטאה במהלך השבוע בנושא וטענה כי: "פייסבוק החליטה לצמצם לי את החשיפה כמעט לאפס". הראפר והפעיל החברתי, הצל שהצהיר תמיכה פומבית במפלגת "הציונות הדתית" כבר נפרד מהפייסבוק ועבר לפלטפורמות חברתיות אלטרנטיביות כמו אינסטגרם וטלגרם והודיע כי הוא חוזר לפלטפורמה. שי גולדן התבטא גם כן בנושא החשיפה.
בפייסבוק ישראל החליטו להגיב ומסרו בתגובה כי: "מדובר היה בתקלה עולמית שתוקנה ולא קשורה לעמודים בישראל או לסוג עמוד כזה או אחר. הנה התגובה שפייסבוק העולמית הוציאה בכל העולם: We are aware of the issue and it has since been resolved". או בתרגום פשוט: זיהינו את העניין ופתרנו אותו.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אברי פשוט אוויל
    טראמפ 04/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נכון גלעד, ירד הטרפיק של כל השופרות שלכם, בגלל שביבי הפסיק אחרי הבחירות תשלום לבוטים שלכם מהמזרח הרחוק. אלו החיים. שנית, בתור אידיוט שמאוהב בטראמפ המפגר, הגיע הזמן שתפסיק לאיים, ותתרגל שהעולם חוזר להיות שפוי יותר עם באידן, ובקרוב גם הקיסר שלךמ יעוף לנו מהעיניים, ואתה תמשיך את כתיבת השטויות שלך בביביתון, ותמשיך להישתולל עם פייק ניוז בערוץ 13, שאפילו כלבים לא קמים לראות עד כמה אתה בגלישה נוראה ולא מסוגל לעשות דבר רציני בטלביזיהי. איש פשוט טיפש.
    סגור
  • 6.
    א. ידוע שימנים נחסמים ומועלמים ב. יאיר גולן אכן נזק רב (ל"ת)
    עובדה 04/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    צודק
    מאיר 04/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אותי חסמו סתם
    סגור
  • 4.
    לנרגן הקטן הזה יש הצתה מאוחרת (ל"ת)
    עזיז 04/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שנאת יהודים
    שרה סיתון בת פולין 04/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו עוכרי ישראל השמאל הקיצוני שמח שתוקפים יהודים והם פוחדים להגיב שהשם ייתן לכם את גם הקלע צואה רותחת אמן ואמן
    סגור
  • 2.
    אולי הגיע הזמן לעזוב
    דוד ת 04/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מזה כמה זמן אני די מתלבט האם לסגור את חשבון הפייסבוק שלי
    סגור
  • 1.
    לכל אזרח יש את זכות חופש הדיבור.
    אפרת 04/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עברנו את שלב סתימת הפיות. ובודאי שלא נקבל סתימת פיות רק לאנשי הימין . אנחנו מצפים להגינות בנושא הזה מצד הרשתות החברתיות הקיימות. אחרת, תוקמנה אחרות
    סגור