דיגיטל וטק

אילון מאסק תוקף חזיתית את אפל

מייסד ומנכ"ל טסלה השווה את החברה שלו לאפל פעמיים במהלך השיחה על הדו"ח הרבעוני של הראשונה, ואף הוסיף את שמה תוך כדי שיעול מלאכותי במטרה ללעוג לה
יאיר מור | 
טים קוק, אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, pexels, אינסטגרם/ אילון מאסק)
חשיפת הדו"ח הרבעוני של טסלה ביום שני לא היתה מאכזבת – לא מבחינת התוצאות שהוצגו בה, ולא מבחינת השיחה של המייסד והמנכ"ל, אילון מאסק, עם המשקיעים והעיתונאים מייד אחריה. במהלך השיחה השווה מאסק את טסלה לאפל פעמיים, תוך רמיזות כי אפל עובדת באופן פסול או מיושן.
ההשוואה הראשונה היתה כאשר מאסק נשאל על משבר שרשרת האספקה ואיך הוא משפיע על החברה, והוא מיהר להתפאר בכך שקובלט – אחד החומרים שיש בהם כרגע מחסור שגורם לבעיות – כלל לא חסר לטסלה, בניגוד לחברות אחרות. "אפל משתמשת, אני חושב, ב-100% קובלט בסוללות, בטלפונים ובמחשבים שלהם, אבל בטסלה לא משתמשים בקובלט באריזות (סוללות) המבוססות פוספט ברזל כלל, וכמעט שלא בכימיות המבוססות על ניקל. בממוצע משוקלל, אנחנו עשויים להשתמש ב-2% קובלט, בהשוואה, נגיד, ל-100% קובלט באפל. בכל אופן, זה פשוט לא באמת פקטור (אצלנו)".
בשלב מאוחר יותר בשיחה נשאל מאסק אודות הדיווחים על כך שטסלה עובדת על אפשרות להטעין רכבים של חברות אחרות בעמדות הטעינה שלה. "אני חושב שאנחנו רוצים להדגיש שמטרתנו היא לתמוך בביאת (עידן) האנרגיה ברת-הקיימא, ולא ליצור 'גן סגור' ולהשתמש בו כדי להכות במתחרות, כפי שעושות חברות אחרות", הוא אמר, ואז, כאילו שלא היה ברור על מי מדובר מהשימוש בביטוי "גן סגור" המזוהה עם מדיניותה של אפל, זייף שיעול וסינן במהלכו: "אפל".
זו אינה הפעם הראשונה בה מאסק תוקף את אפל, שלפי השמועות "גנבה" מספר עובדים בטסלה לפרויקט הרכב החשמלי האוטונומי שלה, המכונה Titan. בסוף השנה שעברה סיפר מאסק בטוויטר איך מנכ"ל אפל, טים קוק, סירב אפילו לפגוש אותו כדי לדון באפשרות של מכירת יצרנית הרכב החשמלית לענקית הטכנולוגיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה