השוק

מאסק טוען: מנכ"ל אפל סירב לשיחות על רכישות טסלה בסכום של 60 מיליארד דולר בלבד

ב-2017, במהלך פיתוח מודל 3, ענקית הרכב הייתה בקשיים והמנכ"ל ביקש להפגש עם טים קוק מאפל, אך הוא סירב. מאז, טסלה המריאה לשחקים עם עלייה מטורפת בערכה ואפל כעת מנסה להשתלט על תחום הרכב האוטונומיים
כפיר אדר | 
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, pexels)
מנכ"ל אפל, טים קוק, סירב לפגישה לפני מספר שנים כדי לדון ברכישת טסלה, כך טוען מייסד ומנכ"ל ענקית הרכב אילון מאסק. סדרת ציוצים מעניינית מאוד של האחרון במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) הצליחה לעורר הרבה סקרנות בקרב העוקבים ושפכה אור על מצב שוק הרכבים האוטונומיים
בציוץ שהעלה טען כי הוא הגיע לאפל: "במהלך "הימים החשוכים ביותר" של פיתוח מודל 3 של החברה שלו כדי לדבר על עסקה אפשרית". מאסק הסביר כי הוא תיכנן לדון באפשרות למכור את טסלה לאפל בעשירית מערכה הנוכחי, מה שמעיד על הערכת שווי של כ-60 מיליארד דולר, אך הפגישה לא קרתה כי קוק סירב.
 
בשנת 2017 'שרפה' טסלה מזומנים כאשר הגדילה את תפוקת הרכב החשמלי המודל 3 שלה. מאסק אמר לעובדים אז במפעל של חברת פרמונט בקליפורניה, כי היא מתמודדת עם תקופת "ייצור שלילי" למשך חצי שנה או יותר. בשנים האחרונות אפל שכרה מספר בכירים לשעבר בטסלה המתמחים ברכבת, רכב פנים וטכנולוגיה לנהיגה עצמית. היא גם רכשה חברות המתמחות בפיתוח מכוניות בנהיגה עצמית, מה שמעיד כי החברה שוקלת שוב להיכנס לשוק.
דובר אפל סירב להגיב לדבריו של מאסק. טסלה לא השיב לבקשה להגיב על מועד ההצעה שמאסק תיאר. מניות אפל וטסלה זינקו מאוד מתחילת 2017. טסלה צברה יותר מכ-1,400% - אך עדיין שווה פחות משליש מהשווי השוק של אפל. השבוע המניה של אפל טיפסה, בעוד שטסלה ירדה לאור הדיווח כי אפל מכוונת לייצר מכונית ללא נהג ב-2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה