דיגיטל וטק

אמזון במהלך דרמטי: תפצה על נזקים ממוצרי צד ג'

החברה הודיעה כי כדי להבטיח שלקוחות יכולים לסמוך על כל מוצר שנמכר באתר, היא תיקח על עצמה את תשלום הפיצויים במקרה של מוצר שהתגלה כמסוכן
יאיר מור | 
משלוח אמזון (צילום ויקיפדיה)
גולשים שמתלבטים האם לרכוש מוצרים ממוכרי צד שלישי באמזון יוכלו בקרוב לעשות זאת בראש שקט: החברה הודיעה כי החל מהחודש הבא היא לוקחת אחריות מלאה על כל מוצר שנמכר דרכה, ולא חשוב מי המוכר, כך שאם המוצר התברר כזיוף מסוכן – הרוכש המתוסכל לא יהיה תלוי במוכר, ויוכל לפנות ישירות לאמזון בדרישה לפיצויים.
לפי המדיניות החדשה, במקרה שמוצר שנרכש דרך אמזון גרם לנזק לגוף או לרכוש, הניזוק יפנה לחברה במקום למוכר, ואם מדובר בפיצוי של עד 1,000 דולר, היא תשלם אותו מכיסה, לאחר וידוא על ידי "צוות מומחי הונאת ביטוח עצמאיים" שמדובר בתביעה לגיטימית. החברה ציינה כי תביעות בסכומים כאלה מהוות 80% מכלל הדרישות לפיצויים שהיא מקבלת.
לאחר תשלום הפיצויים בסכומים הנמוכים – או במקרה של מוכר שאינו מגיב או דוחה תביעה שנראית לאמזון מוצדקת, ואז אמזון תשלם את הפיצויים גם אם מדובר בסכומים גבוהים יותר – החברה תנהל בעצמה תביעות מול המוכר או חברת הביטוח שלו.
החברה הדגישה כי המהלך הזה נועד להבטיח כי היא "עומדת מאחורי המוצרים בחנות שלנו" – גם אם אינם נמכרים על ידיה. "על ידי עמידה מאחורי הלקוחות והמוצרים בחנות שלנו, ללא קשר למי שמוכר אותם, אמזון הולכת הרחק לפנים משורת הדין ממחויבויותינו החוקיות וממה שכל שירות מסחר אחר מציע כיום כדי להגן על לקוחות", היא כתבה.
בינתיים, המדיניות החדשה תקפה לארה"ב בלבד, ולא ברור מתי, אם בכלל, תוצע במדינות נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה