דיגיטל וטק

מיקרוסופט נכנעת לסין: סוגרת את לינקדאין

הרשת החברתית העסקית הודיעה הערב על סגירת הגרסה הסינית שלה, לאחר שהשלטון הטיל עליה מגבלות קשות. במקום זה יקבלו הסינים ממיקרוסופט שירות חדש שלא זמין בשום מקום אחר
יאיר מור | 
אישה סינית משתמשת בטלפון (צילום Sunyu Kim, Pexels)
הסוף ל"קשרים מקצועיים": הרשת החברתית העסקית של מיקרוסופט, LinkedIn, הודיעה הערב (ה') על סגירת הגרסה הסינית שלה, כ-7 שנים לאחר שהושקה ב-2014.
מוּהאק שְרוֹף, סגן נשיא בכיר להנדסה בחברה, כתב כי "בעוד שנחלנו הצלחה בסיוע לחברים סינים למצוא עבודה והזדמנויות כלכליות, לא נחלנו את אותה רמה של הצלחה בהיבטים החברתיים יותר של שיתוף ויידוע". הוא הוסיף כי "אנו עומדים גם בפני סביבה תפעולית ודרישות חוקיות מאתגרות יותר באופן ניכר בסין. בהינתן כל זאת, קיבלנו את ההחלטה לסגור את הגרסה המקומית הנוכחית של LinkedIn, שהיא הדרך בה אנשים בסין מגיעים לפלטפורמה החברתית העולמית של LinkedIn, בסוף השנה".
הסביבה והדרישות החוקיות המאתגרות עליהן מדבר שרוף הן חוקי המידע ההולכים ומתהדקים של סין, שמנכסת עוד ועוד איסוף מידע לממשל ואוסרת אותו על חברות פרטיות. בחודש מאי האחרון איימה סין לחסום כליל את הגישה ללינקד-אין, בטענה שהיא אוספת יותר מדי מידע על משתמשים סינים. לכן, כפי שאומר שרוף, החליטה מיקרוסופט שהיא לא יכולה להמשיך להפעיל במדינה את לינקד-אין במתכונת של רשת חברתית.
עם זאת, שרוף ציין כי לינקד-אין לא יוצאת מסין לחלוטין – היא אמנם סוגרת את הרשת החברתית שלה במדינה, אך תשיק לפני סוף השנה אפליקציה חדשה בשם InJobs, שמוותרת על היכולת של משתמשים ליצור "קשרים עסקיים" במתכונת של רשת חברתית, ותסתפק בהצגת "פיד" של הצעות עבודה. לדברי שרוף, בניית השירות החדש "מתיישרת עם המחויבות שלנו ליצור הזדמנויות כלכליות לכל חבר בכוח העבודה העולמי".
לינקד-אין היתה הרשת החברתית האמריקאית האחרונה שנשארה זמינה בסין: פייסבוק וטוויטר נחסמו ב-2009, אינסטגרם ב-2014, וסיגנל וקלאבהאוס בשנה האחרונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה