דיגיטל וטק

גוגל מצטרפת לאפל במלחמה נגד פייסבוק

שליטת הרשת ועולם הסמארטפונים הודיעה כי היא מתכוונת להוציא לפועל מהלך דרמטי, שעלול לחבל קשות בפעילותה של הרשת החברתית הגדולה בעולם ולגרום לה נזקים קשים
יאיר מור | 
גוגל, פייסבוק (צילום pexels)
גוגל הודיעה אתמול (רביעי) על מהלך שמעיד ככל הנראה על חשש אמתי שלה ממטא (לשעבר פייסבוק), והחלטה של החברה שהפכה את הפרסום המותאם באינטרנט לתעשייה שמגלגלת מיליארדי דולרים לחפור באדמה שהיא עומדת עליה רק כדי לנכש את ה"עשב השוטה" שצמח מולה תחת הנהגתו של מארק צוקרברג.
אנת'וני צ'אבז, סגן נשיא לניהול מוצר אבטחה ופרטיות בחטיבת אנדרואיד, כתב בבלוג החברה כי היא מתחילה ב"פרויקט רב-שנתי" ליישום מנגנון חדש בשם "Privacy Sandbox" במערכת ההפעלה הנפוצה בעולם – אנדרואיד, שמובילה על פני Windows עם נתח שוק של כ-40% לעומת קצת מעל 30%. המנגנון המדובר מיועד, לדברי החברה, לספק "פתרונות פרסום חדשים ופרטיים יותר" לאפליקציות, ש"יגבילו שיתוף מידע של משתמשים עם גורמי צד שלישי ויעבדו ללא מזהים בין-יישומיים".
 
בתרגום לעברית, מדובר על מנגנון שיחליף את השיטה הנוכחית של התאמת פרסומות, שמאפשרת לכל אפליקציה להציג למשתמש פרסומות גם לפי השימוש שלו באפליקציות אחרות. במקום זה, כל אפליקציה תדע על המשתמש רק מה שהוא סיפר לה על ידי השימוש שלו בה – אך עם אפשרו נוספת, לבקש מגוגל מידע בסיסי מאוד לגבי העדפות ותחומי עניין של המשתמש. כך, ענקית כמו פייסבוק, שבונה על זה שכלל האפליקציות על הטלפון של המשתמש מעניקות לה פרופיל מפורט להחריד שלו, לא תוכל יותר לעשות זאת. החברה היחידה שתהיה לה יכולת להחליט מי מקבל איזה מידע תהיה – כמה מפתיע – גוגל, שהמונופול שלה בתחום הסמארטפונים, שמהם מתבצעת רוב הפעילות ברשת כיום, מאפשר לה להכתיב תנאים לכל האחרים.
עם זאת, גוגל מבטיחה שהיא לא תכתיב תנאים – בניגוד לאפל, שהשיקה בשנה שעברה את iOS 14.5 לאייפון, והציגה בה מנגנון פרטיות חדש במטרה למנוע ריגול מוגזם אחרי משתמשים. אפל הכריחה אפליקציות לבקש מהמשתמשים רשות לעקוב אחריהם, עם אפשרות לכבות את ההרשאה בכל רגע. פייסבוק טענה בדו"ח האחרון שלה שהדבר עלה לה ב-10 מיליארד דולר של פרסומות שלא יכלו להגיע לקהל היעד ולכן המפרסמים העדיפו שלא להעלות אותן אליה.
גוגל קוראת לגישה הזו "הגבלה חסרת הבחנה", שפוגעת ביכולת של מפתחי אפליקציות להרוויח מהן כסף – ולכן מונעת למעשה את האפשרות של אספקת שירותים חינמיים למשתמשים. גוגל, לדברי צ'אבז, תתייעץ עם המפתחים, ולא תיישם שום דבר שלא יהיה מקובל עליהם ויאפשר להם להמשיך להרוויח כסף בלי לגבות תשלום ממשתמשים.
כאמור, גוגל מגדירה את היוזמה כ"פרויקט רב-שנתי", שייקח זמן עד שייושם, אך היא מתכוונת להוציא גרסת בטא של הפרויקט בסוף השנה הנוכחית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה