דיגיטל וטק

פייסבוק נחסמה סופית ברוסיה – וכך "נקמה" בפוטין

רוסיה הודיעה כי היא חוסמת את פייסבוק בשל "אפליה" של כלי התקשורת הרוסים – והחברה מיהרה להודיע כי לא תאפשר כל פעילות של חברות רוסיות ברשת החברתית
יאיר מור |  4
תקלה בפייסבוק (צילום freepik ,unsplash)
אזרחי רוסיה לא יכולים יותר להיכנס לפייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר, כך הודיע הצנזור הרוסי, רוֹסְקוֹמְנַדְזוֹר, אתמול (שישי). לדבריו, ההחלטה לחסום את שירותי מטא, מפעילת הרשתות החברתיות ואפליקציות התקשורת הגדולות בעולם, הגיעה בעקבות 26 מקרים של "אפליה נגד מקורות תקשורת ומידע רוסים" מאז אוקטובר 2020, ששיאם בהגבלתם של גופי התקשורת הרוסים RT, ספוּטניק, RIA, זבֶזְדַה, לֶנְטַה וגאזֶטַה מפרסומות ברשתות החברתיות בשבוע האחרון. עם זאת, לפי דיווחים בתקשורת המערבית, הסיבה האמתית היא ניסיון לעצור זרימת מידע בהקשר של מחאות מצד אזרחי רוסיה נגד הפלישה לאוקראינה.
לדברי הצנזור, "זרימה חופשית של מידע וגישה ללא הפרעה של משתמשים רוסים לתקשורת רוסית בפלטפורמות אינטרנט זרות" מחויבת לפי החוק הרוסי, ולכן פייסבוק, שעוברת על החוק, נחסמה במדינה. כמעט במקביל, עבר במדינה חוק חדש ומחמיר עוד יותר, שלפיו ייגזרו עד 15 שנות מאסר למי שמפיץ "חדשות כוזבות" אודות הצבא הרוסי – כולל אופי הפעילות שלו באוקראינה ומספר ההרוגים שהוא סופג שם, נתונים שהמדינה עושה מאמצים כבירים להסתיר וכבר איימה לחסום את ויקיפדיה בשל העובדה שהמידע מוצג בגרסה הרוסית שלה.
 
בעקבות החוק החדש הודיע תאגיד השידור הבריטי, BBC, כי הוא עוצר את כל פעילותו במדינה.
פייסבוק עצמה הגיבה לחסימה תחילה באופן כמעט מתחנחן: ניק קלג, נשיא פייסבוק, כתב בטוויטר כי "בקרוב, מיליוני רוסים פשוטים ימצאו את עצמם ללא גישה למידע אמין, ללא דרכים יומיומיות לתקשר עם משפחה וחברים וללא יכולת להשמיע את קולם. נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי להחזיר את השירותים שלנו כדי שיישארו זמינים ואנשים יוכלו להביע את עצמם ולהתארגן לפעילות באופן בטוח ומאובטח".
 
עם זאת, מספר שעות לאחר מכן הגיעה תגובה חריפה יותר, כאשר החברה אמרה לאתר ביזנס אינסיידר כי היא חוסמת את כל הפרסום הקשור ברוסיה – בין אם מדובר בפרסום של חברות רוסיות המופנה החוצה או של חברות חיצוניות המופנה אל תוך המדינה. "בשל הקשיים בפעילות ברוסיה בזמן זה, פרסומות המכוונות לאנשים ברוסיה יושהו, ומפרסמים בתוך רוסיה לא יוכלו עוד ליצור או להריץ פרסומות בכל מקום בעולם, כולל בתוך רוסיה", אמרה החברה.
לפי הערכות, פייסבוק לא תפסיד יותר מדי מהפסקת הפרסום בתשלום מתוך רוסיה ואליה: במהלך סוף השבוע פורמה חוות דעת לפיה אם כל ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות (אפל, מיקרוסופט, אמזון, מטא) יעצרו לחלוטין את כל פעילותן ברוסיה, יירדו הכנסותיהן בסך הכל באחוז אחד או שניים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פייסבוק זב זבללל (ל"ת)
    חיים 03/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הרוויחו הרוסים. פייסבוק זה הסיאייאיי (ל"ת)
    לחסום אותם בכל מקום 03/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    סותמי הפיות ממשיכים בעבודתם
    חגי 03/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פייסבוק ושאר הרשתות החברתיות ממשיכות במשימתןצלסתום פיות ולהאיץ את החינוך החברתי. גם אם הרוסים נבלות , רוצחים ואנסים, הם לא מתאמים את פעילותם דרך הרשתות החברתיות. סתימת פיות היא דיקטטורה דורסנית ואין לה שום הצדקה
    סגור
  • 1.
    פייסבוק חלאות חסמו אותי לחודש כי עניתי לערבי שקילל (ל"ת)
    מואב 03/2022/05
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור