דיגיטל וטק

צרפת נגד מאסק: זה הצעד החמור שלה נגד היזם

בית המשפט בצרפת אסר על פעילות השירות של מאסק במדינה כמעט שנה לאחר שכבר החל לפעול בה בשל דרישה מוזרה מצד תושבי המדינה
יאיר מור |  1
צרפת נגד מאסק (צילום flickr, freepik)
בית המשפט בצרפת החליט אתמול למנוע את פעילותו של שירות הלוויינים Starlink של חברת החלל SpaceX במדינה. לפי החלטת בית המשפט, על השירות נאסר השימוש בתדרים המשמשים אותו לתקשורת יוצאת ונכנסת מול לוויינים עבור צרכנים פרטיים, ובתדרים המשמשים להעלאת מידע מתחנות ממסר גדולות שמשמשות לחיבור של תשתיות אחרות לאינטרנט הלווייני.
מי שדרשו לשלול מהשירות של SpaceX, שהוקמה על ידי היזם המיליארדר אילון מאסק, הם ארגון סביבתי והסוכנות הצרפתית לפיקוח על אמצעי תקשורת. לדבריהם, השירות הושק בצרפת ללא התייעצות מספקת על הציבור, למרות שיש לו השפעות מרחיקות לכת על השוק. לכן, עד שלא יתקיימו התייעצויות כאלו, נאסר על SpaceX להמשיך להפעיל את השירות במדינה.
 
פסק הדין החדש מצטרף לשורה של מכשולים שהועמדו בפני SpaceX בצרפת. השירות, שהחל לפעול במדינה לפני 11 חודשים (מאי 2021), תוכנן במקור לאפשר חיבור, מלבד צלחות הלוויין היקרות להחריד שלו, גם באמצעות שלוש תחנות ממסר – אלא ששתיים מהן בוטלו, לאחר שכבר אושרו במחצית השנייה של 2020, בשל התנגדות של מקומיים שטענו כי התחנות יזיקו לבקר.
מעניין לציין כי בניגוד לרוב העולם, בו StarLink הוא שירות האינטרנט הלווייני הראשון המוצע לצרכנים, בצרפת קיים שירות דומה של חברה מקומית בשם Eutelsat. בשנה שעברה אף רכשה אורנג', החברה הצרפתית שמוכרת בישראל בעיקר כזו ששילמה לפרטנר על הפרידה מאותו שם לאחר כ-20 שנות פעילות, את כל רוחב הפס של Eutelsat כדי לספק שירותי אינטרנט מהיר לאזורים מרוחקים בצרפת שאין לה בהם תשתית קווית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי משלם לכם?
    קורא 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי משלם על כל הכתבות שמוציאות את מאבק באופן רע?
    סגור