דיגיטל וטק

800 רובוטים נרכשו מסטארטאפ ישראלי - כדי להקל על בדידות

חברת סטארטאפ ישראלי חתמה על הסכם עם המשרד לטיפול במבוגרים של מדינת ניו יורק, שירכוש 800 רובוטים כדי לתמוך ולהקל את הבדידות בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי. דור סקולר, מנכ"ל החברה: "הרובוט יכול להגביר את המעורבות של מבוגרים ולעודד אותם להיות עצמאים"
מערכת ice |  2
רובוטים ביתיים המיועדים לקשישים (צילום pexels)
הבדידות החברתית, שנחשבת מגיפה כלל עולמית, מקבלת מענה דרך הצלחה ישראלית: המשרד לטיפול במבוגרים בניו יורק תרכוש 800 רובוטים מסטארטאפ ישראלי שמפתח רובוטים ביתיים המיועדים לקשישים כדי להתמודד עם בדידותם. 
חברת הסטארט אפ Intuition Robotics מרמת גן פיתחה רובוט חברתי עבור בני הגיל השלישי וחתמה לאחרונה על הסכם עם המשרד לטיפול במבוגרים של מדינת ניו יורק (NYSOFA - New York State Office for the Aging).
 
כאמור, המשרד בניו יורק ירכוש 800 יחידות של הרובוט ElliQ, במסגרת תוכניתו המקיפה להתמודד עם בידודם החברתי של מבוגרים ולתמוך בהם בבתיהם. המשרד ישתף פעולה עם משרדים מקומיים כדי לזהות מבוגרים שיוכלו ליהנות מהטכנולוגיה הראשונה מסוגה, שמציעה למבוגרים חבר ידידותי ופרואקטיבי.
הרובוט מגיב לשפה אנושית ו/או לפקודות בממשק במסך תוכנן להגביר את עצמאותן של הקשיש ולשפר את רווחתו: הוא יציע לו פעילויות פיזיות, לחבר בינו לבין בני משפחה וחברים.  הטכנולוגיה, כבר במעמד ההשקה, השיגה החברה שיעורים חסרי תקדים של מעורבות בקרב קשישים ורשמה 20 אינטראקציות יומיות בממוצע.
 
ElliQ תוכנן במיוחד עבור קשישים, כדי להגביר את עצמאותם בבית. באמצעות בינה מלאכותית הוא בונה הקשרים ויוזם שיחות מעקב, שיוצרות תחושה של מערכת יחסים מתפתחת איתו. הרובוט יוזם תרגילי רגיעה, תרגילי אימון פיזי, שיחות עומק על תזונה, תזכורות לנטילת תרופות המותאמות למצב הקשיש. 
דור סקולר, מייסד משותף ומנכ"ל Intuition Robotics, אמר לישראל היום: "אנו נרגשים לעבוד עם מדינת ניו יורק כשותפה הראשונה שלנו בקרב ממשלים של מדינות, ואנו מאמינים כי ElliQ יכול להגביר את המעורבות של מבוגרים ולעודד אותם באופן יעיל להיות עצמאים, בריאים ומאושרים יותר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רובוט
    מירי 06/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי שיחשבו גם פה על הקשישים ??
    סגור
  • 1.
    בתכנון רובוטים במקום אתרי הכרויות
    טרובדור 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על פי המפרט החוזר על עצמו כבר שנים: נשים, למשל, תוכלנה לקבל גבר מסודר מעל מטר ושמונים, שסיים את שלב המשחקים ויודע מה הוא רוצה ומסוגל לעבוד 100 שעות רצוף עד לטעינה חוזרת. וגברים יקבלו נשים יפהפיות מפלסטיק ממוחזר דמוי עור עם שלט-רחוק וספר מתכונים בילט-אין, בלי חותנת וקרובי משפחה מעצבנים. התהליך יושלם בעוד 12 שנה כפיתרון לאומי למצוקת הבדידות אצל קשישים או לוזרים בכלל. המימון יהיה עצמי חוץ ממקרים נדירים דחופים.
    סגור