דיגיטל וטק

טיקטוק חושפת: כמה תכנים "מסוכנים" עולים בישראל?

הרשת החברתית הסינית מפרסמת דו"ח אודות פעילות הסרת התכנים שלה, הכולל לראשונה מידע על המדינות שמהן עלו כמויות הסרטונים הגדולות ביותר שהפרו את מדיניות החברה והוסרו בעקבות כך
יאיר מור |  2
טיקטוק (צילום unsplash)
ישראל היא אחת המדינות שבהן נאלצת טיקטוק למחוק הכי הרבה סרטונים, כך חושפת הרשת החברתית הפופולארית לראשונה בדו"ח השקיפות שלה, שפורסם זה עתה.
בדו"ח החדש, המפרט את פעילויות הצנזורה של הרשת החברתית ברבעון הראשון של 2022, מגלה החברה לראשונה אי פעם לא רק כמה סרטונים הסירה בסך הכל ברחבי העולם, אלא גם מהן 30 המדינות בהן הסירה את מספר הסרטונים הגדול ביותר – וישראל נמצאת במקום ה-30, לצד מדינות שאוכלוסייתן גדולה משלנו בכמה מונים.
 
בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסירה טיקטוק 700,000 סרטונים שעלו בישראל – 94.6% הוסרו מבלי שהיה צורך שמשתמשים ברשת החברתית ידווחו עליהם, 91.5% מהם הוסרו תוך פחות מ-24 שעות מרגע עלייתם לרשת החברתית ו-84.5% מהם הוסרו בטרם צפה בהם אפילו משתמש אחד.
בעולם כולו הסירה טיקטוק בתחילת ינואר ועד סוף אפריל 102 מיליון סרטונים – כמעט כפול מהמספר שנה קודם לכן, שעמד על 62 מיליון. עם זאת, המספר הזה עדיין מהווה אחוז בודד בלבד מכלל הסרטונים שהועלו לרשת החברתית בתקופה המדוברת.
 
החברה מציינת כי מספר החשבונות שחסמה ברבעון הראשון הגיע ל-44 מיליון – פי ארבעה מהנתון של לפני שנה (11 מיליון); מתוך אותם חשבונות, 20 מיליון הוגדרו חשבונות ספאם – פי עשרה מלפני שנה (2 מיליון).
הסיבות הנפוצות ביותר להסרת סרטונים היו הפרות של מדיניות הרשת החברתית בנושאי בטיחות קטינים (41.7%), פעילות בלתי חוקית וטובין בלתי חוקיים (21.8%), עירום של מבוגרים (11.3%), תוכן אלים (9.6%), קידום נזק עצמי (6.7%) והטרדה ובריונות (6%). יש לציין כי המספרים הללו מסתכמים ביותר מ-100% משום שסרטונים מסוימים כוללים הפרות של יותר ממדיניות אחת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תגובה
    משה 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה בגלל שטיק טוק סתומים אחוז גדול ממי שמעלה סירטונים לטיק טוק אלו צעירים והרבה מהם משרתים בצהל כך שבהכרך יוצא הרבה מאוד סירטונים עם רובים ואז זה 'מפר' את תנאי הקהילה. טיפשות.
    סגור
  • 1.
    מעניין (ל"ת)
    דוריס 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור