דיגיטל וטק

סוף להודעות שמנסות למכור לכם קנאביס: חברות הסלולר יפעלו?

שר התקשורת, יועז הנדל פועל למגר את תופעת מסרוני הפישינג והקנאביס, משרד התקשורת מתכוון לחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים שיקשו על גורמים עויינים ומטרידים להפיץ מסרונים, שר התקשורת, יועז הנדל: "החלטנו לצאת למלחמת חורמה בתופעת מסרוני הקנאביס והפישינג שאין ישראלי שלא סובל ממנה"
מערכת ice |  1
סוף להודעות הספאם על הקנאביס (צילום vecteezy, pixabay)
בתקופה האחרונה אנחנו עדים לתופעה מתגברת של שליחת מסרונים באופן אנונימי בתפוצה רחבה של מסרוני פישינג ומכירת קנאביס. מסרונים אלו מהווים מטרד משמעותי לציבור, ובחלקם אף משמשים לגניבת פרטים אישיים ופרטי כרטיסי אשראי ואף עלולים לעודד ילדים ובני נוער לצרוך סמים. על רקע פניות רבות שהתקבלו בנושא, משרד התקשורת מפרסם היום (רביעי) שימוע במטרה להביא לצמצום משמעותי של התופעה המטרידה.
האסדרה החדשה של משרד התקשורת מציעה לחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים שיחייבו את זיהוי שולח המסרונים (אימות חזק מראש), יגבילו שליחת מסרונים בתפוצה רחבה באופן אנונימי ויסייעו בזיהוי גורמים עוינים ומטרידים.
 
במסגרת האסדרה, מפיץ מסרונים המשתמש במערכות הפצת מסרונים יחויב לעבור אימות חזק ואמין ולהזדהות באמצעות שיחת וידאו מול גורם אנושי בה יימסור את שמו, כתובתו ויציג תעודות או מסמכים המזהים אותו. בנוסף, יתבצע אימות על כרטיס האשראי שבאמצעותו נרכשה חבילת ההפצה לאחר בדיקה שהכרטיס אינו גנוב. כמו כן, חברות הסלולר לא יאפשרו את הפצת המסרונים באמצעות הנייד למנויי פריפייד בכמות העולה על 50 מסרונים ליום. מנגנונים אלו יקלו על המשטרה להגיע לשולחי המסרונים, מה שירתיע את המפיצים ויצמצם את התופעה. 
בנוסף, שוקל המשרד לקבוע מגבלות על המסרונים שמקורם בחו"ל, כך שמסרונים אלו לא יוכלו להגיע עם כותרת המתחזה למספר ישראלי או עם שדה מזהה שהוא טקסטואלי כך שלא ניתן יהיה לזהותם. במשרד התקשורת סבורים כי האסדרה המוצעת תביא לצמצום משמעותי בתופעת מסרוני הפישינג ומסרוני הקנאביס תוך מספר חודשים.
האסדרה מציעה לצמצם את יכולת ההפצה האנונימית של מסרונים בתפוצה רחבה, ללא עיון או התערבות בתוכן ההודעה, ובכך לאזן בין חופש הביטוי של השולח אל מול ההגנה על האזרחים מתופעה זו.
שר התקשורת, יועז הנדל: "החלטנו לצאת למלחמת חורמה בתופעת מסרוני הקנאביס והפישינג שאין ישראלי שלא סובל ממנה". אנחנו מסדירים את המימון והשקיפות כדי לצמצם דרמטית את תופעת מסרוני פישינג והצעות רכישת הקנאביס. משרד התקשורת בראשותי ימשיך להיות קשוב ולסגור פרצות המאפשרות לפגוע ולהטריד את הציבור בישראל. לעת עתה אני ממליץ לנהוג בזהירות הנדרשת, לא להשיב להודעות ממקורות לא ידועים או למסור פרטים אישיים כמו כרטיסי אשראי ולא ללחוץ על לינקים חשודים".
 
מנכ״לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "אנחנו רואים לאחרונה יותר ויותר תופעות פליליות כמו מכירת סמים, התחזות והונאות באמצעות מסרונים. לא נאפשר לגורמים עלומים ומפוקפקים להציף מדינה שלמה בהודעות ספאם, מדובר במטרד של ממש ואנחנו נחושים לשים לזה סוף. האסדרה החדשה תקבע מנגנונים שמחייבים את השולח להזדהות, להזין כרטיס אשראי ולא תיהיה אפשרות להפיץ מסרונים באופן אנונימי, מה שיצמצם דרמטית את התופעה שבה מנגישים באופן חופשי ויזום סמים לילדנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עכשיו רק תחסמו בבקשה את…
    קנה ביס 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הקמפיינים של לפני הבחירות ומבחינתי יועז הנדל שיבחר לנשיא
    סגור