דיגיטל וטק
הגיימריות יוצאות מהארון: כמה בנות משחקות לעומת בנים?
מכורים לגיימינג? סקר מגלה כי יותר גברים משחקים מנשים וגם יותר שעות - אבל קמפיין בכיכובן של הגיימריות המצליחות ביותר בישראל RainbowQueen, דניאל דסטיני ו-Snowflake, מנסה להוכיח שהגיימינג לא שייך למגדר מסוים. ותתפלאו, לגיימינג יש גם יתרונות
לפי נתוני יוטיוב העולמית שנחשפים היום, ב-2022 נרשמו למעלה משני טריליון צפיות בתכני גיימינג ב-YouTube ברחבי העולם. בדצמבר האחרון היו למעלה מחצי מיליארד משתמשים פעילים יומיים שצפו ב-120 מיליארד שעות צפייה. אבל מה לגבי המגדר?
ב-YouTube בישראל שמו לב שלצד עליה גם במספר היוטיובריות שמייצרות תוכן גיימינג, נשים בגיימינג עדיין מתקבלות לעיתים קרובות בהרמת גבה, זאת למרות שב-2020 כבר 48% מסך הגיימרים בעולם היו שחקניות.
בשביל לחגוג את העשייה של גיימריות ישראליות ב-YouTube ובכלל בתעשיית הגיימינג שהיתה עד לא מזמן מועדון בנים סגור, עולה היום לאוויר קמפיין חדש בשורטס ובאינסטגרם בהובלת שלוש גיימריות פורצות דרך: מיטל עטייה (RainbowQueen), דניאל ממן (דניאל דסטיני) ואמה (Snowflake) שהצליחו לאסוף סביבן קהל של מאות אלפי מעריצים ולצבור מיליוני צפיות.
בקמפיין, בשיתוף ישראל בידור גיימינג, הן משחקות ראש בראש מול שלושה מהגיימרים המובילים בישראל: ZigZagZong, מר שיבולת SHIB ו-Boutinio כשזהותן מוסתרת. בסדרת התחרויות, מתחדדת המסקנה המתבקשת שגיימינג לא שייך למגדר מסוים ושהטוב/ה ביותר י/תנצח.
״נפגשנו עם יוטיובריות גיימינג חלוציות בישראל שסיפרו לנו שממש בדומה לכדורגל נשים, גם במרחב הגברי של גיימינג, נשים לא פעם נתפסות כלא שייכות או לא מספיק טובות והיה לנו ברור שזו סוגייה שאנחנו חייבים להעלות לשיח״, מספרת חנית מרינוב, סמנכ״לית השיווק של Google בישראל.
מסקר שערכה YouTube בקרב בני דור ה-Z (גילאי 14-24) בישראל, עולה שיש הרבה פחות פתיחות ליוטיובריות בתחום הגיימינג ביחס לתחומי תוכן אחרים בפלטפורמה. לפי הסקר, כשניים מכל שלושה צופי תוכן גיימינג ב-YouTube מעדיפים לצפות ביוצרים גברים, חושבים שגברים מייצרים תוכן גיימינג טוב יותר והשיבו כי הגיימרים האהובים עליהם כולם גברים. העדפה זו ליוצרי תוכן גברים מתכווצת לשליש מקרב בני דור ה-Z בישראל כשמדובר ביתר תחומי התוכן.
מהסקר שקיימה YouTube בישראל, באמצעות חברת מחקרי השוק Shiluv I²R עולה כי 55% מבנות דור ה- Z נוהגות לשחק לעומת 72% מהבנים, כאשר פי שניים יותר בנים משחקים מדי יום לעומת בנות. כשליש מבני ובנות הדור (31%) נוהג גם לצפות בתכני גיימינג ברשתות.
עוד ב-
לפי הסקר 87% מהגיימרים בני דור ה-Z מאמינים שהתחביב משפר את כישורי האנגלית שלהם ו-70% מצהירים שהוא מסייע להם לפתח חברויות ואת היצירתיות שבהם. כ-80% חושבים שגיימינג יכול להוביל להתמכרות ועלול לבוא על חשבון דברים חשובים אחרים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



