דיגיטל וטק

'סנדק הבינה המלאכותית' טוען: "אילון מאסק והבית הלבן מבקשים את עזרתי"

לאחר ש'סנדק הבינה המלאכותית', ג'פרי הינטון, התפטר והזהיר נגד הבינה המלאכותית שיצר, הוא מעיד כי אילון מאסק, הבית הלבן וברני סנדרס מנסים ליצור איתו קשר לכאורה כדי לקבל עצה, והוא מתכנן לשוחח איתם
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום shutterstock, יוטיוב/ TED)
לפני ימים ספורים ד"ר ג'פרי הינטון התפטר ממשרתו בגוגל ויצא נגד אחד התוצרים הכי גדולים שלו - הבינה המלאכותית. הינטון מוכר בתור 'סנדק הבינה המלאכותית' והוא היה זה שהניח את היסודות לפיתוח של הכלי הגאוני, אך המסוכן. 
כעת, לאחר שהתפטר והזהיר נגד הבינה שיצר, הוא מעיד כי אילון מאסק, הבית הלבן וברני סנדרס מנסים ליצור איתו קשר לכאורה כדי לקבל עצה. הוא מוסיף ואומר כי הוא מתכנן להשיב לפניות שלהם.
בשנת 2018 הינטון (75) קיבל את פרס טורינג, הפרס היוקרתי והחשוב ביותר בתחום מדעי המחשב, על הישגיו בתחום הבינה. הינטון חלק בעבר כי המציא את הבינה כדי שתעזור להבין כיצד פועל המוח של בני האדם, שגם הוא עדיין מסתורי עבור המדע המתקדם.
 
כמו כן, הוא מסביר שהבכירים שרוצים ליצור עמו קשר למטרת ייעוץ כנראה לא יקבלו את התשובות שהם רוצים. לכך הוסיף כי הוא לא אסטרטג, אלא ביכולתו לזהות שקיימת בעיה כלשהי ותו לא. הפתרון, אם כן, צריך להיות מונח בקרב אותם בכירים שמתמחים באסטרטגיות ופתרון בעיות מדיניות וביטחוניות.
לצד זאת, הוא מספר כי לראייתו הגוף האחרון שצריך להחזיק בכל "סודות" הבינה המלאכותית הוא צבא ארה"ב, היות שהוא גם גוף שמחזיק בנשק גרעיני. כמו כן, הוא טוען שהחברות הפרטיות, בהן גוגל עצמה, לא יותר טובים היות שהנאמנות שלהן נתונה למשקיעים ולא לטובת הציבור הרחב והאנושות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבעייה שהסינים כבר העתיקו את ליבת האינטלגנציה המלאכותית (ל"ת)
    נ 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור