diversity day 2021

לראשונה בישראל: תחרות הגיוון הישראלי בפרסום ובשיווק

איגוד השיווק הישראלי, איגוד חברות הפרסום וארגון מעלה משלבים כוחות ובתמיכת פרוקטר אנד גמבל משיקים את תחרות הגיוון הישראלי בפרסום ובשיווק - כשהקמפיין הזוכה יוכרז באירוע חגיגי בבית הנשיא. היעד: עיצוב מציאות ישראלית שוויונית, מכילה ומכבדת

פרסומות פורצות דרך. הפרסומת הראשונה בטלוויזיה הישראלית ששילבה זוג אבות וילדה משנת 2017 (צילום צילום מסך אורל בי)
בימים טרופים אלה, כשמעל ראשינו מרחף איום ביטחוני, וגם השסע היהודי-ערבי מרקיע שחקים, נעים לגלות פעילות המבקשת לראות את המאחד ולא את המפריד, להוריד את גובה הלהבות ולתרום לעיצוב מציאות שוויונית בחברה בה כולנו חיים. "תחרות הגיוון הישראלי בפרסום ושיווק", יוצאת לדרך לראשונה, ותבחן ייצוג של הקבוצות והקהילות בחברה הישראלית, באופן מכבד, מכיל ולא סטריאוטיפי.
התחרות באה להוקיר חברות השואפות לקדם שינוי חיובי בחברה הישראלית באמצעות קמפיינים שיווקיים ופרסומיים, בפעילות במדיה חברתית ובקמפיינים פנים ארגוניים - זאת על פי חזון אמנת הייצוג הישראלי בפרסום וברוח נאום השבטים של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין. 
מאחורי היוזמה להשקת התחרות עומדים שני גופי השיווק הגדולים במשק - איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום - יחד עם ארגון מעלה לאחריות תאגידית, ובתמיכת חברת "פרוקטר אנד גמבל", כחלק ממדיניות החברה לקידום גיוון והכללה, בישראל ומעבר לים. המדיניות העולמית של החברה פועלת להטמעת גיוון והכלה בכלל ערוצי הפעילות: שילוב נשים ועובדים מרקעים שונים לצד רתימת הכוח הפרסומי של פרוקטר אנד גמבל כמפרסם מוביל בעולם, לטובת שינוי חברתי.
אקטיביזם חברתי
ההתמקדות של התחרות דווקא בהיבטים של פרסום ושיווק אינה מקרית. בתקופה בה מהדורות החדשות מנגנות כינור ראשון ומאסיבי בכל בית בישראל, מהוות הפרסומות מעין בריחה מהמציאות אל עולם אוטופי – מאוכל ושתייה משובחים ועד מוצרי צריכה אטרקטיביים במחירי מציאה. אולם בחינה מעמיקה יותר מגלה  כי כל הטוב הזה מתווך על ידי אוכלוסייה הומוגנית, כאשר קהלים שלמים מתוך החברה הישראלית מודרים ממנה – החל באנשים עם מוגבלויות, עבור בקהילת הלהט"ב ועד אנשים מהחברה הערבית, החרדית, קהילת יוצאי אתיופיה ועוד. בעידן בו פרסום מייצר מציאות, ראוי ומתבקש להביא מצג שוויוני יותר של החברה המגוונת בישראל.
"פרסום ושיווק היו מאז ומתמיד כלים רבי עוצמה לעיצוב המציאות בה אנו חיים", מציינת תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי. לדבריה, "חשוב לנו לתרום לקידום מהלכים לשינוי עמדות דרך הרחבת הפריזמה החברתית בפרסום, בפרט בתקופה בה אנחנו עדים לקיטוב חברתי הולך וגובר".
יגאל בר-און, מנכ"ל איגוד הפרסום, מוסיף כי "לנו הפרסומאים יש תפקיד להוביל שיח חברתי, בו גם לאחר ולשונה יש מקום. זה לא רק פוליטיקלי קורקט, זה גם מוכר, משכנע ויוצר אהדה אצל הצרכן".
מומו מהדב, מנכ"ל ארגון מעלה לאחריות תאגידית, מסכם: "לתאגידים יש כוח והשפעה גדולים בעיצוב התודעה הציבורית ובתרומה לסדר היום החברתי. מגמת ה-Brands Taking Stand  המעידה על אקטיביזם חברתי מצד החברות או המותגים, בהחלט יכולה לתרום ולהשפיע בצורה חיובית על בניית החוסן של החברה הישראלית".
מארגני התחרות מדגישים כי לא מדובר באירוע חד פעמי, אלא בהשקת מסורת שנתית, כשתחרות הביכורים היא רק אקורד הפתיחה. ההשתתפות פתוחה בפני כלל החברות העסקיות הפעילות במשק הישראלי, אך לא בפני עמותות וארגונים חברתיים. ההרשמה לתחרות מסתיימת בימים אלה, כשניתן להגיש קמפיינים מהשנים 2021-2019, המיועדים לאחד או יותר מערוצי המדיה: מדיה מסורתית, דיגיטלית, רשתות חברתיות וקמפיינים פנים ארגוניים.
ועדת שיפוט כוללת אנשי ונשות שיווק, פרסומאים ופרסומאיות לצד דמויות מובילות במגזר הציבורי - והיא זו שתדרג את המשתתפים, כאשר הזוכים יוכרזו במהלך חודש יוני הקרוב באירוע חגיגי בבית הנשיא.

מתוך פרסומת של דלתא מראשית השנה, המשלבת דוגמנית עם תסמונת דאון צילום: מאיר כהן
ההרשמה מסתיימת בימים הקרובים.
טופס הגשת מועמדות
 בקישור זה.
לפרטים נוספים וצפייה בקול הקורא לחצו כאן.
הפרסים יוענקו בבית הנשיא בתאריך 14.6.21.
לשאלות ובירורים - שירלי קנטור 052-8555501 (בהודעות וואטסאפ) או במייל pirsumshivuk.diversity@gmail.com
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דייברסיטי זה לא רק לדחוף הומואים בכל מקום
    אחד העם 49 05/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תפסיקו להנדס תודעה בכח, כי ממילא זה לא יעזור לכם. רוב העם כאן לא טיפש
    סגור