בחירות 2022

סערת הראיון של משה סעדה: הכל פרומו לריצה לפוליטיקה?

דיבורים רבים נשמעים בימים האחרונים על חיבורו של משה סעדה, בכיר מח"ש לשעבר, למפלגת הציונות הדתית. סמוטריץ' מכחיש אך סעדה עדיין מסתמן כמי שפועל בנושא

מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ (צילום סורייה דיאמנט פלאש 90)
הנושא החם של השבוע האחרון הוא הראיון שערך עמית סגל עם משה סעדה, לשעבר סגן המחלקה לחקירות שוטרים. סעדה יוצא כנגד שותפיו לשעבר במשטרה, במח"ש ובפרקליטות ומאשים אותם בטיוח ותפירת תיקים וב"נורמות עברייניות", מבלי לחסוך שבטו מאף אחד מן הבכירים באותה תקופה, מהמפכ"ל אלשיך ועד הפרקליט שי ניצן.
כעת מסתבר שאולי תזמון עלייתו של הראיון, ותזמון תקיפתו של סעדה על גופי החוק אינו מקרי. בימים האחרונים מתגברות שמועות על ריצה של סעדה בבחירות הקרובות לכנסת במסגרת מפלגת "הציונות הדתית".
אם ירוץ, ימצא סעדה בית חם ומכנה משותף רחב. חבריה התבטאו כבר פעמים רבות בעבר בניסיון בעבר לקעקע את מעמד מערכת בתי המשפט והמשטרה. יושב ראש המפלגה, בצלאל סמוטריץ' הצהיר למשל בעבר ש"אין צורך לציית לפסיקות בתי המשפט" ויחד עם חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיב לראיון של סעדה וקרא ל"ניקוי אורוות".
 
סמוטריץ' לעת עתה מכחיש את אפשרות כניסתו של סעדה לרשימה. "אין מו"מ כזה, מופרך לחלוטין, לא היה ולא נברא" אמר בראיון לרדיו 103FM. אבל הוסיף " אשמח אם הוא יבחר לבוא ולתקן את כל הכשלים שהוא מתריע בפניהם". אף על פי כן, לאחרונה הודיע סעדה לנציבות שירות המדינה שהוא עוצר את הערעור על פיטוריו, מה שעשוי ללמד על כוונתו להתמודד לכנסת.
מפלגת הציונות הדתית בראשות סמוטריץ' ובן גביר מתחזקת באופן עקבי בסקרי הבחירות האחרונים, שכעת צופים לה 11 מנדטים. מענין יהיה לראות כיצד הצטרפות פוטניציאלית של סעדה תשפיע על כוחה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה