בחירות 2022

קנצלר גרמניה על אבו מאזן: "נגעל מהתבטאויותיו המקוממות"

קנצלר גרמניה נזכר לגנות את האמירות המזעזעות של יו"ר הרשות הפלסטינית בגרמניה, מספר שעות לאחר התקרית למרות שהיה נוכח באותו מעמד: "כל שימוש בשואה לשם השוואה הוא בלתי נסבל ובלתי מקובל"
דוד זולדן | 
אבו מאזן (צילום פלאש 90)
קנצלר גרמניה אולף שולץ מגנה את דברי אבו מאזן הלילה על כך שישראל ביצעה "50 שואות" נגד הפלסטינים, כמה שעות טובות לאחר המקרה. "אני נגעל מהתבטאויותיו המקוממות. בעיקר עבורנו הגרמנים, כל שימוש בשואה לשם השוואה הוא בלתי נסבל ובלתי מקובל", כתב שולץ בטוויטר. "אני מגנה כל ניסיון להכחיש את פשעי השואה".
 
כזכור, אמש, אבו מאזן הגיע לביקור בברלין, שלושה שבועות לפני ציון 50 שנה לטבח הספורטאים היהודים במינכן. כאשר נשאל אבו מאזן האם הוא מוכן לגנות את המתקפה הפלסטינית, הוא סירב, וענה: "אם אתם רוצים להסתכל על העבר, בבקשה: ישראל ביצעה 50 שואות בפלסטינים".
במהלך הנאום לא הגיב הקנצלר לדברים, אך לאחר מכן מסר ל"בילד" הגרמני כי "המעטה בערך הזוועות של השואה היא בלתי-מתקבלת".  כעת הגיע הגינוי הרשמי של שולץ ואולי טוב מאוחר מאשר לעולם לא.
 
בארץ תקפו בחריפות את הדברים, ראש הממשלה יאיר לפיד כתב: "אמירתו של אבו מאזן על ״50 שואות״ על אדמת גרמניה היא לא רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא", כתב לפיד. "6 מיליון יהודים נספו בשואה, מיליון וחצי ילדים יהודים נספו. ההיסטוריה לא תסלח לו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה