השוק

הדרמה בהנפקת הענק של המדינה: "הזרים היו אגרסיביים ועשו סיבוב"

גורם בשוק ההון שמעורה היטב בהנפקת הענק של המדינה אומר ל-ice שנראה שהמשקיעים הזרים עשו  סיבוב על הישראלים; "זה היה נראה כאילו הישראלים מפחדים אבל אז הגיעו הזרים ושתו את ההנפקה"
ניצן כהן |  3
בורסה (צילום shutterstock)
לא פחות מדרמה נרשמה היום בהנפקת הענק של המדינה, ימים בודדים אחרי הורדת הדירוג של ישראל. לפני שניכנס לפרטים נסביר את התנאים הבלתי אפשריים שהמדינה הציבה בהם את המשקיעים: האוצר לקח היום בשוק 4.1 מיליארד שקל וזאת כשהממוצע של האוצר הוא הנפקה של כ-3.3 מיליארד שקל בשבוע.
"הכותרות מסוף השבוע קשות ואין ספק שזה משפיע על הישראלים. אז נכון שההנפקה הייתה בשקלים אבל היא הייתה פתוחה ל-5 עושי שוק זרים. בשעתיים האחרונות נכנסו משקיעים מחו"ל בצורה מאוד אגרסיבית בצורה שמאוד לא אופיינית למשקיע מוסדי ישראלי והם פשוט שתו את ההנפקה" אמר ל-ice גורם בשוק ההון שמעורה היטב בהנפקת הענק של המדינה.

"צריך לזכור שההנפקה הזו הייתה למכור בשמועה ולקנות בידיעה. בזמן שכולם חיכו למכה שכבר הייתה מתומחרת בימים האחרונים, באו הזרים וקנו באגרסיביות בהנפקה והכריחו את המשקיעים המקומיים להתכסות בסחורה בשוק המשני.
"עכשיו תראה מה קורה מהרגע שנודעו התוצאות של הנפקה, המקומיים פשוט קונים בשוק וזרים עשו סיבוב לא רע על המקומיים" הוא אומר.
נסביר עוד כי מאז ה-7 באוקטובר יחס הכיסוי בהנפקות של המדינה היה 4, כלומר היו ביקושי יתר של פי 4 בהנפקה. היום הממוצע היה יחס כיסוי 10 וזה אומר שהיו ביקושים של פי 10 על ההנפקה וזה משמעותי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קשקוש
    אנוכי 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הכותב, הגורם, המקור. כולם שקרנים וקשקשנים. מה שלא יהיה, הכל כתוב טעות. ומתורגם (sell the rumor buy the news).
    סגור
  • 1.
    מוכרים את המדינה חלק אחר חלק
    יוסף בכתונת הפסים 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חוק חדש אין למכור נכסים של המדינה
    סגור
  • לא מוכרים נכס של המדינה, מגייסים חוב (ל"ת)
    משה 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור