השוק

כלל ביטוח תשקיע מאות מיליוני שקלים בזרוע האנרגיה של מאיר שמיר

כלל ביטוח תחזיק באמצעות כספי העמיתים וכספי הנוסטרו שלה ב-20% ממניות מבטח שמיר אנרגיה כשכלל ביטוח תוכל להגדיל את ההחזקות שלה בחברה במעלה הדרך
ניצן כהן | 
גיא שמיר (צילום באדיבות מבטח שמיר)
כלל ביטוח ממשיכה בגל ההשקעות הריאליות שהיא מבצעת והפעם זו זרוע האנרגיה של מבטח שמיר. כלל ביטוח חתמה עם החברה על הסכם ההשקעה בהיקף של 306.25 מיליון שקל, בשמיר אנרגיה, בתמורה להקצאת מניות של 20% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה. סכום ההשקעה יגדל בכ- 12.5 מיליון שקל נוספים, בתוספת ריבית בשיעור שנתי של 5%, בכפוף לעמידה באבני דרך.
פעילות האנרגיה הקיימת של מבטח שמיר מרוכזת תחת שמיר אנרגיה, זרוע השקעות אנרגיה של הקבוצה שהוקמה בשנת 2022 ומנוהלת על ידי ליאור פרבר. פעילותה כיום כוללת ייזום, פיתוח, וייצור חשמל, ייצור חשמל קונבנציונאלי, ייצור חשמל פוטו-וולטאי, ייצור חשמל במסגרת פרויקטי ביו-גז ואגירת אנרגיה, בין בעצמה ובין באמצעות אחזקה בתאגידים ייעודיים, לרבות אחזקות החברה בתחנת הכוח אלון תבור ותחנת הכוח קסם.
 
ליאור פרבר, מנכ"ל שמיר אנרגיה: "פעילות האנרגיה של הקבוצה  כיום היא פעילות מגוונת ונמצאת בתנופה משמעותית ואנו מודים לקבוצת כלל ביטוח ופיננסים על האמון שהם נותנים בנו. נפעל במשותף להפיכת פעילות האנרגיה לאחת החברות הגדולות והמשפיעות במשק האנרגיה בישראל."
במועד השלמת העסקה ייכנס לתוקפו הסכם בעלי מניות בשמיר אנרגיה לבין כלל ביטוח ופיננסים ויאושר תקנון חדש של שמיר אנרגיה, אשר יסדיר את מערכת היחסים בין הצדדים ויכלול הוראות סטנדרטיות להגנת המיעוט, מגבלות על העברת מניות, וכיו"ב. החל ממועד השלמת העסקה, כל פעילות האנרגיה בקבוצה תבוצע באמצעות שמיר אנרגיה.
את ההשקעה מטעם כלל ביטוח ופיננסים הובילו חן קוטון -מנהל מחלקת השקעות ישירות, גיא כהן- מנהל השקעות וצחי דרוקר - סמנכ"ל בכיר, יועמ"ש כ.נ.ף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה