השוק

שופרסל בתגובה ראשונה לתנאי הרוכשים: זו התשובה לדרישות

שופרסל מגיבה לראשונה לדרישת האחים יוסי ושלומי אמיר שרכשו 25% ממניות החברה, שהציבו תנאי שלא יבוצעו בענקית המזון פעולות שיפגעו בגמישות הניהולית שלהם עם כניסתם לתפקידי ניהול בחברה. זו התשובה של שופרסל
כפיר אדר |  3
איציק אברכהן יו"ר שופרסל (צילום סיון פרג', freepik)
אחרי שעסקת המכירה של שופרסל  נסגרה סופית אחרי שרוב הגופים המוסדיים שמחזיקים במניות שופרסל תמכו בהצעת האחים אמיר לרכישת השליטה בחברה. האחים אמיר ירכשו 24.9% ממניות שופרסל, לפי שווי של 6 מיליארד שקל, ורק ביום חמישי האחרון יצאו בדרישה לדירקטוריון הרשת לא לנקוט בצעדים מהותיים.
שופרסל הודיעה לשניים במכתב תגובה: "בהמשך לדיווח מיידי של שופרסל בע"מ ("החברה") מיום 15.2.2024, בדבר מכתב שקיבלה החברה מב"כ יוסי ושלומי אמיר ("המכתב"), מעדכנת החברה, כי ביום 19.2.2024 שלחה החברה לב"כ יוסי ושלומי אמיר מכתב תשובה, במסגרתו הודיעה, כי החברה עיינה במכתב, וכי דירקטוריון החברה והחברה ינהגו לפי כל דין".
כזכור, האחים אמיר מסרו עוד בטרם קבלת השליטה בחברה, מכתב לדירקטוריון שופרסל, שם הובהרה כי בכוונתם להיות מעורבים בניהול מיד עם חתימת העסקה והשלמתה: "עד מועד השלמת העיסקה והשתלבות מרשנו בניהולה מצפים מרשנו שלא יבוצעו בחברה פעולות בעלות משמעות ארוכת טווח או פעולות שיפגעו בגמישות הניהולית שלהם עם כניסתם לתפקידי ניהול בחברה". האחים גם ביקשו: "לא להתקשר בהסכמים חדשים עם נושאי משרה ובעלי עניין ולא לחתום על הסכמים קיבוציים חדשים״. 
 
כזכור, מנכ"ל שופרסל, אורי וטרמן, נאם ביום חמישי האחרון בפני 100 המנהלים הבכירים של הרשת בכנס "פורום המאה" ושם התייחס לראשונה לעסקת הרכישה של האחים אמיר, שהפכה אותם לבעלי השליטה החדשים.
וטרמן אגב טען שהם לא בעלי השליטה: "הם רק לבעלי המניות הגדולים ביותר". הוא גם הסביר, על פי הפרסום בדה מרקר, כי לאחר השלמת העסקה והעברת המניות לידיהם, הם עדיין לא יוכלו לעשות פעולות חריגות ולהוציא לפועל החלטות כגון שינוי בעמדת מנכ"ל החברה, כאשר מהלך כזה יחייב את אישור הדירקטוריון של שופרסל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כל העובדים עכשיו בלחץ שלא יפגעו התנאים (ל"ת)
    עובד רשת 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    איציק ואורי חייבים ללכת הביתה
    משה 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מגיע להם להמשיך סדר לי ואסדר לך בשופרסל מהכרות אישית
    סגור
  • 1.
    בהצלחה
    אבי 02/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה לכם אם אנשים כאלה עדיף למכור ולברוח...הם מאוהבים בעצמם חזק...מהכרות אישית לצערי
    סגור