השוק

מהפכה בשוק האשראי: נאוי גרופ בעסקה בשווי 72 מיליון שקל

החברה מכרה את מלוא אחזקתה בחברת מימון ישיר. קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס ביצעה את עיקר הרכישה של המניות באמצעות עסקת החלף מול חדר המסחר של דיסקונט. החברה, שמתמקדת בהעמדת אשראי עסקי, בעיקר לענף הנדל"ן, מחפשת לבצע מהלכי התרחבות - ובוחנת אפשרויות מול ישראכרט
מערכת ice | 
כרטיס אשראי (צילום pngwin)
חברת נאוי גרופ מכרה ביום חמישי בשבוע שעבר את מלוא אחזקתה בחברת מימון ישיר (5%). נאוי גרופ נשלטת על ידי דורי נאוי (55.76%), והמכירה של 147.8 אלף מניות מימון ישיר נעשתה במסגרת עסקות בבורסה ומחוץ לה במחיר ממוצע של 485.3 שקל למניה, בדומה למחיר מימון ישיר בבורסה, ובתמורה כוללת של 72 מיליון שקל.
החברה נמצאת בשליטת בני הדודים מוקי ודורון שנידמן, ועוסקת בהעמדת אשראי צרכני לרכישת מכוניות ובאשראי לדיור (משכנתאות). קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס ביצעה את עיקר הרכישה של המניות באמצעות עסקת סוואפ (החלף) מול חדר המסחר של דיסקונט.

על פי הדיווח בדה מרקר, בעוד נאוי כבר קיבלה את הכסף בגין המכירה, ההתחשבנות הסופית בין הפניקס לדיסקונט תקרה בעתיד, ותיגזר מהביצועים של מניית מימון ישיר. מהלך כזה מאפשר להפניקס לא להחזיק כעת את המניות בפועל ולא לדווח על כך, ותוך כדי כך ליהנות מדיווידנדים שתחלק מימון ישיר.
נאוי גרופ נחשבת לשחקנית הציבורית בעלת שווי השוק (כ-852 מיליון שקל) וההון העצמי (800 מיליון שקל) הגבוהים ביותר מבין חברות האשראי החוץ בנקאי. החברה, שמתמקדת בהעמדת אשראי עסקי, בעיקר לענף הנדל"ן, מחפשת זה זמן רב לבצע מהלכי התרחבות סינרגטיים לעסקי הליבה שלה.
 
במסגרת אסטרטגיה זו רכשה נאוי גרופ במחצית השנייה של 2022 4.9% מחברת כרטיסי האשראי ישראכרט תמורת 96 מיליון שקל, ואף הגדילה את אחזקתה ל-5% בתמורה כוללת של 107 מיליון שקל. נאוי גרופ אף ניהלה דיאלוג מול בנק ישראל כדי לקבל היתר שליטה או אחזקה מהותית יותר בישראכרט, שהיא חברה ללא גרעין שליטה.
בנאוי ינסו לשכנע שהחיבור בינה לבין ישראכרט (שתיק האשראי הצרכני שלה למשקי בית ולעסקים קטנים הסתכם בכמעט 10 מיליארד שקל נכון לסוף ספטמבר 202), יכול ליצור גוף גדול וחזק יותר עם פוטנציאל לבצע מהפך אמיתי בשוק האשראי. לפחות בשלב הראשון, נאוי עשויה לקדם מהלך של הכנסת דירקטור מטעמה אל ישראכרט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה