השוק

דיסקונט מקבל גב מהאוצר: פרשת ישראכרט-הראל לא תחזור

אחרי הפארסה של מכירת ישראכרט לחברת הביטוח הראל, מבצע האוצר מהלך שיסיר את הספקות סביב הליכי המכירה של חברות כרטיסי אשראי ויאפשר בחקיקה לחברת ביטוח לרכוש את כאל
ניצן כהן |  1
רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אחרי הפארסה של עסקת מכירת ישראכרט לחברת הביטוח הראל, החליט הדרג המקצועי באוצר לצמצם את חוסר הוודאות סביב מכירת חברת כרטיסי האשראי כאל לחברת ביטוח. נזכיר כי הליכי מכירת חברת כרטיסי אשראי לחברת ביטוח הם הליכים מורכבים מאוד עם קשיים משפטיים וחוקיים כבדי משקל וכעת האוצר רוצה לצמצם את חוסר הוודאות החוקי סביב התהליך.
נסביר לרגע את הדברים. חברת הביטוח כלל המציאה את עצמה מחדש כשמעבר לעסקי הליבה, קרי ביטוח, החליטה לרכוש את חברת כרטיסי האשראי מקס. תהליך הרכישה היה מורכב מאוד וארוך מאוד אבל פרץ את הדרך לעולם הכלכלי הישראלי כך שלמעשה הוא ממציא את עצמו מחדש.
 
חברת הביטוח הראל החליטה לצאת לרכישה אגרסיבית של ישראכרט אבל ככל הנראה ההחלטה על המהלך הגדול הזה לא הייתה מבושלת כמו שצריך ורשות התחרות עצרה אותו.
בעוד הבעיה עם ישראכרט שונה, הרי ישראכרט חברה ציבורית ללא גרעין שליטה הרי שכאל נמצאת בבעלות דיסקונט שצריך לקבל החלטה כיצד ואיך והוא מחסל את ההחזקה בכאל. דיסקונט מושך את התהליך הזה מסיבותיו שלו ובעיקר מדובר בחילופי מנכ"לים תוך כדי תהליך, מה שמעכב את הנושא ולכן ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון הן בהארכת לוחות הזמנים למכירת/ הנפקת כאל ובמקביל לאפשר לחברת ביטוח בחקיקה לרכוש חברת כרטיסי אשראי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז מה זה יעזור? יגיעו העבד כי ימלוך מרשות התחרות
    אורח 03/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ויגידו לא!! ולא יאשרו,אז מה זה מועיל שיש חוק שמותר? במקום זה תכופפו את רשות התחרות ותוציאו לה הנחיה לאשר את עיסקת הראל ישראכרט.
    סגור