השוק

ניר ברקת נגד שטראוס: "איבדה בושה, שיאים של ניתוק, עושק"

בעקבות החלטתה לחלק דיבידנד של 270 מיליון שקל לבעלי מניותיה, לאחר שהעלתה את מחירי המוצרים בשעת המלחמה, שר הכלכלה והתעשייה תוקף את ענקית המזון. ברקת חשף כי גורמים בחברה "התלוננו בשיחות על מצבה הכלכלי". בסיום דבריו, קרא לציבור "לא לרכוש מוצרים של שטראוס, מספיק להיות פרייארים"
מערכת ice | 
עפרה שטראוס (צילום מסך כאן 11, shutterstock)
שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת תוקף את ענקית המזון שטראוס, על רקע החלטתה - אף שהעלתה מחירים בשעת המלחמה - להפריש דיבידנד עתק לבעלי מניותיה. בהודעה שפורסמה היום (שלישי) הזכיר ברקת כי שטראוס, הממוקמת ב"רשימה השחורה", סירבה לאשר כי תמנע פגיעה בצרכנים והעלאת מחירים בימי המערכה בעזה.
"שטראוס איבדה בושה", כתב השר ברקת. "חברת שטראוס שנמצאת ב'רשימה השחורה' אחרי שהעלתה מחירים בשעת מלחמה - שוברת שיאים של ניתוק ומפרישה דיבידנד של מאות מיליונים". ברקת חשף כי בשיחות סגורות החברה התרעמה על מצבה הכספי, שאינו מאפשר לה אלא להעלות את מחיריה. אלא שלמרות הטרוניה על הפגיעה לכאורה ברווחיה של החברה, בעלי מניותיה צפויים להמשיך ולהרוויח בעוד הישראלים כורעים תחת הנטל.
 
"בשטראוס התלוננו בשיחות איתי על מצבה הכלכלי של שטראוס והחליטו להעלות מחירים בזמן מלחמה - לפתע מצאו רווחים של מאות מיליונים לחלק לבעלי המניות", הסביר שר הכלכלה. ברקת שב על קריאתו להימנע מקניית מוצרי שטראוס: "אני קורא לציבור לא לרכוש מוצרים של שטראוס. מספיק להיות פרייארים, הגיע הזמן שהציבור יעניש את מי שעושק אותו בעתות שלום וקל וחומר בעתות מלחמה". 
 
הבוקר דווח כי אחרי ששטראוס דיווחה לבורסה לניירות ערך כי שברה ב-2023 את שיא כל הזמנים עם מכירות גבוהות מ-10 מיליארד שקל ורווח תפעולי של 772 מיליון שקל - החברה תחלק דיווידנד של 270 מיליון שקל והיא פרסמה את התוכנית האסטרטגית שלה לשנים הקרובות. כעת מגיעה ביקורת קשה על בעלת השליטה עופרה שטראוס בגין חלוקת הדיבידנד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה