השוק

ביטוח ישיר מפתיעה את הלקוחות: העסקה החריגה - וההבהרה

עם פרסום דוחותיה השנתיים, חשפה החברה כי רכשה את סוכנות הביטוח פנגו במרץ 2023 תמורת 2.3 מיליון שקל. הסוכנות פועלת תחת השם פנדה. אלא שבעבר ניהלה ביטוח ישיר קמפיין ממושך נגד סוכנויות הביטוח והוצאותיהן. החברה מסרה בתגובה: "לקוחות ביטוח ישיר ממשיכים להיות מבוטחים ישירות ולא דרך הסוכנות"
מערכת ice | 
ביטוח ישיר (צילום Magma Images)
ביטוח ישיר רכשה את סוכנות הביטוח פנגו במרץ 2023, עסקה שעליה דווח אמש (שני) עם פרסום דוחותיה השנתיים של החברה. פרסום העסקה עורר סימני שאלה רבים בקרב גורמים רבים בענף הביטוח. דווח כי ביטוח ישיר רכשה את הסוכנות תמורת 2.3 מיליון שקל ורשות שוק ההון אישרה את העסקה במאי 2023.
פנגו הייתה בבעלות משותפת של חברת שירותי החנייה פנגו וחברת הביטוח מנורה מבטחים. ​​היא הוקמה באפריל 2019 על ידי חברת פנגו ומנורה מבטחים נכנסה כמשקיעה בהמשך והעניקה לה הלוואה של 1.1 מיליון שקל. החוב חוסל עם שינוי הבעלים. לאחר השלמת העסקה, הנהלת ביטוח ישיר, בהובלת המנכ"ל קובי הבר, שינתה את שמה של הסוכנות ל"פנדה".
 
פנדה ממשיכה לפעול גם היום כסוכנות ביטוח מסורתית, שמציעה ללקוחות ביטוח רכב חובה, מקיף וצד ג' של מספר חברות ביטוח, לצד שירותי דרך של שלמה סיקסט, איילון, שגריר ועוד. ההיבט המפתיע של המהלך נובע מכך שביטוח ישיר, שליבת פעילותה מנותקת מתיווך הסוכנויות, ניהלה בעשור הקודם קמפיין פרסומי ממושך נגד סוכנויות ביטוח.
 
כזכור, הקומיקאית שני כהן גילמה בקמפיין הפרסומי ההומוריסטי מזכירה של סוכן ביטוח המכונה "שוקה", המגחיכה את הסוכנויות והוצאותיהן המיותרות. לשכת סוכני הביטוח הגישה לבית המשפט תביעה לעצירת הקמפיין ותבעה את ביטוח ישיר על לשון הרע, אולם בית המשפט העליון ב-2017 אישר את המשכו.  
מביטוח ישיר נמסר בתגובה לפרסום בכלכליסט: "סוכנות הביטוח נרכשה במטרה לתת מענה לקליטת תיקי סוכנויות של שיתופי פעולה איתם אנחנו עובדים. לקוחות ביטוח ישיר ממשיכים להיות מבוטחים רק באופן ישיר ולא דרך הסוכנות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה