השוק

הדולר ממשיך להיחלש בהמתנה לעסקה לשחרור החטופים

הדולר ממשיך להיחלש מול השקל כשמה שמוביל את המגמה זו האופטימיות לקראת עסקה לשחרור החטופים והשמרנות של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, שמקרין שליטה במדיניות המקרו
ניצן כהן |  1
הדולר בירידה (צילום shutterstock)
הדולר נחלש הבוקר בתחילת המסחר במט"ח כשבשלב הזה של הדברים הוא יורד ב-0.7% ונסחר ברמה של 3.686 שקל. האירו נחלש בכ-0.5% ונסחר ברמה של 4 שקלים והלירה שטרלינג יורדת בשיעור דומה.
אם כן, מה שמקרין באופן חיובי על המסחר במט"ח היא האופטימיות שיש בקרב המשקיעים בכל הנוגע להתפתחות המלחמה ויותר מכך בכל הנוגע לעסקה שתביא לשחרור החטופים ומכאן אולי אף להסדר מדיני שיביא לסיום המלחמה ולתחילת תהליך השיקום של ישראל לאורך כל רוחב השדרה.
 
נתון נוסף שיש לשים אליו לב הוא ההחלטה של נגיד בנק ישראל מאתמול להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5% וזה אומר שנגיד בנק ישראל שומר על קו שמרני שהשורה התחתונה של הקו הזה הוא שליטה במדיניות המוניטרית, צינון של הכלכלה הריאלית אבל כל זאת בהמתנה לסיום המלחמה ושחרור החטופים כך שאז ניתן יהיה להוריד את הריבית ולאפשר לחברות בישראל לקחת חלק בשיקום, כשעלויות גיוס ההון שלהם יהיו נמוכות יותר מהרמה שלהם כיום.
לאחר ההחלטה ביקר הנגיד בראיון ל-ice את המדיניות שמתעמתת עם הממשל האמריקאי ולמעשה הכניס לפרופורציות כלכליות את ההשפעה של סנקציות כלכליות על ישראל. ירון אמר, כי ההשפעה המידית של תהליך כזה הוא אובדן של 1.5% תוצר וזה מגדיל את הסיכויים שגם הסקטור הפרטי יפעיל לחץ על נתניהו וממשלת ה-64 שלא להביא את היחסים עם הבית הלבן לנקודת אל-חזור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה הקשר בין עסקה לשער הדולר חחח (ל"ת)
    ישי 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור