השוק

אילן סיגל לוחץ את ההוצאות: יעביר את האתרים של פלאפון לחשמל סולארי

מהלך השקת ליבת הדור החמישי בפלאפון הסתירה בתוכה מהלך מעניין מאוד של אילן סיגל, מנכ"ל החברה וזה אומר שימוש יעיל יותר באתרים של החברה מה שילחץ את סעיף ההוצאות ויהיה גם טוב יותר לסביבה
ניצן כהן |  1
אילן סיגל (צילום רמי זרנגר, ויקיפדיה)
השקת ליבת הרשת של הדור החמישי בפלאפון לוותה בעוד כמה הצהרות של החברה אולם הצהרה אחת הייתה מעניינת במיוחד. ההצהרה הזו השורה התחתונה שלה היא המשך הלחץ שמפעיל אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון על סעיף ההוצאות של החברה וזה מעניין את המשקיעים שיקבלו בונוס נוסף והוא יכולת לסווג את פלאפון (כחלק מקבוצת בזק) כחברה ירוקה יותר.
עכשיו נסביר לרגע את החשיבות של הדברים. בזק היא אחת החברות החביבות על המשקיעים הזרים בישראל (בנוסף לבנקים וטבע). למשקיעים הזרים יש מגוון רחב של שיקולים כשהם משקיעים כסף ואחד השיקולים האלה הוא שיקולי איכות הסביבה ולצורך כך המשקיעים האלה גם מתחייבים למשקיעים שלהם וכן הלאה.
 
כדי שיותר משקיעים עם יותר כסף יוכלו להשקיע בחברה, עליה לאמץ מספר כללים ואז, כשזה קורה נפתח לחברה עוד מקור (משמעותי של כסף). אילן סיגל הוא מנכ"ל פלאפון ו-yes והאתרים שהוא מפעיל הם צרכני אנרגיה לא קטנים ומכאן שאם יוטמעו אמצעים להתייעלות אנרגטית הוא ילחץ את ההוצאות מטה באופן ישיר ובאופן עקיף הוא יקל על בזק להיכנס לרשימות שמאפשרות השקעה של קרנות לא קטנות בשוק ההון.
במהלך ההצהרה היום על הודיע סיגל על שני מהלכים להתייעלות אנרגטית שיעשו את העבודה, לפחות להערכת החברה. המהלך הראשון הוא להעביר את אתרי החברה לאנרגיה מתחדשת (סולארית) ולהתחבר לעולמות אגירת האנרגיה כך שהאתרים האלה יצרכו חשמל מהשמש בבוקר וממתקן האגירה בלילה וזה חיסכון ישיר מעניין בהוצאות.
השלב השני הוא הטמעה של מערכות שיוכלו לנהל את צריכת האנרגיה וזה אומר ניהול מתקדם של השימוש באתרים כדי שגם כשהם צורכים אנרגיה, הם יצרכו אותו ביעילות. למשל אם אתר אינו פעיל יצמצמו לו את צריכת החשמל (ואת היכולות שלו) וכשהוא בפעילות מלאה ואתר אחר פחות, אזי יוזרם חשמל בהתאם וזה יביא לחיסכון אנרגטי נוסף.
נזכיר כי התוכנית האסטרטגית של אילן סיגל הייתה במקביל להגדלת ההכנסות (חבילות פרימיום שנותנות ערך גדול יותר ללקוח ומאפשרות גבייה גבוהה יותר ממנו) זה לחץ על ההוצאות. שיאו של התהליך הזה כניסה למו"מ עם קשת 12 וערוצי הספורט השונים, מו"מ שבסופו של יום ולאחר מאבק לא פשוט, הביא להפחתה משמעותית בהוצאות על תוכן של החברה. התייעלות אנרגטית של האתרים, היא יעד מעניין נוסף בתהליך הזה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהצלחה
    דימיטרי 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני מאמין בזה שאנושות צריכה לעבור לאנרגיה מתחדשת. אחרת כדור הארץ שלנו יהרס בסוף ואיזה עתיד אנחנו נתן לילדים או נכדים או נינים שלנו? עולם הרוס? עולם שאנשים צריכים ללבוש מסכה בשביל לנשום?
    סגור