השוק

מחירי הזהב זינקו ל-2,358 דולר, הבורסות באסיה רשמו ירידה

הניקיי 225 היפני וקוספי הדרום קוריאה ירדו שניהם ביותר מ-1%. מדד האנג סנג בהונג קונג ירד ב-0.8%. אבל המדד המשולב של שנחאי בסין עלה ב-1.2%. המסחר במתכת שמהווה מקלט בטוח הגיע לשיא כל הזמנים ביום שישי - 2,431 דולר לאונקיה, בגלל חשש למתקפה אפשרית של איראן
מערכת ice | 
מחיר הזהב עולה (צילום vecteezy)
מחירי הזהב עלו בצל מגמת ירידה בשוקי אסיה, על רקע המתח הגיאופוליטי הגובר במזרח התיכון שהמריץ את הביקוש להשקעות מקלט בטוח לאחר שאיראן פתחה במתקפה חסרת תקדים על ישראל. הניקיי 225 היפני וקוספי הדרום קוריאה ירדו שניהם ביותר מ-1%. מדד האנג סנג בהונג קונג ירד ב-0.8%. אבל המדד המשולב של שנחאי בסין עלה ב-1.2%.
המסחר בזהב נקודתי עלה הבוקר (שני) ב-0.6% ל-2,358 דולר לאונקיה. הוא הגיע לשיא של כל הזמנים של 2,431 דולר לאונקיה ביום שישי בגלל חשש למתקפה אפשרית של איראן על ישראל. עד כה השנה, המטילים זינקו ב-18%. גם החוזים העתידיים על הזהב בארה"ב הוסיפו 0.1% ביום שני. הם עלו ב-15% השנה.
 
מחירי הנפט עלו ביום שישי בציפייה לפעולת תגמול מצד איראן, והגיעו לרמות הגבוהות ביותר מאז אוקטובר. הם נסוגו במהלך שעות המסחר באסיה ביום שני, מכיוון שהסוחרים צמצמו את פרמיית הסיכון הגיאופוליטית לאחר שהמתקפה גרמה לנזק קל בלבד, לפי גורמי צבא ישראלים.
עם זאת, החוזים העתידיים על הנפט הגולמי בארה"ב עלו השנה ב-6.7%. ברנט גולמי, מדד הנפט העולמי, זינק ביותר מ-10%. "המתחים המוגברים במזרח התיכון על רקע החמרה הגיאופוליטית השאירו את שוקי הסחורות בקצה", אמרו אנליסטים בדו"ח מחקר ביום שני. "היקף הסיכון ייקבע ככל הנראה על פי תגובת ממשלת ישראל", הוסיפו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה