השוק

מנכ"ל בלוג'ן: בלי ודאות רגולטורית ושת"פ אי אפשר ליישם את התוכניות

ליהוא הכהן, מנכ"ל בלוג'ן שבשליטת ג'נריישן קפיטל ועוסקת בתחומי הטפלת המים וטיפול בפסולת, אומר כי בעוד ישראל נמצאת במקומות הראשונים בעולם בתחום המים, בתחומי הטיפול בפסולת היא במקום אחר לגמרי; "צריך ודאות רגולטורית ושיתוף פעולה"
ניצן כהן | 
ליהוא הכהן (צילום בלוגן)
ליהוא הכהן, מנכ״ל בלוג׳ן בכנס סביבה 2050: ״במדינות מתוקנות טיפול בפסולת באמצעות הטמנה עומד על 20% - ובישראל על 80%. למדינה יש תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח וכעת נדרשת וודאות רגולטורית ושיתוף פעולה מלא עם היזמים כדי ליישם אותה״
ליהוא הכהן, מנכ״ל בלוג׳ן (GES לשעבר) בבעלות קרן ג׳נריישן, השתתף היום (16.04) בכנס סביבה 2050. בלוג'ן פועלת בישראל בתחום הסביבה. החברה פועלת בפרויקטים של יזום, תכנון, מימון, הקמה ותפעול של מתקני תשתיות, בחלקם הגדול תשתיות לאומיות בתחומי המים, השפכים, טיפול בפסולת ועוד.
 
״אם נשווה בין תחום המים בישראל לבין תחום הפסולת נראה הבדל גדול. בעוד שביחס לעולם, ישראל מובילה במתקני ההתפלה ואף מייצאת ידע, בטיפול בפסולת ישראל נמצאת במקום אחר לגמרי. בתחום המים המדינה לקחה בעלות על ההתפלה והקימה מתקנים - בפסולת לא. קיימת תוכנית ארוכת טווח אבל ללא וודאות רגולטורית ושיתוף פעולה מלא עם היזמים, לא יצליחו ליישם אותה. לפתוח עוד מטמנה כדי לטפל בפסולת, זה פיתרון של מחר בבוקר ולא של העתיד".
עוד אמר: ״נדרש שהמדינה תוביל את הנושא ותדאג ליישום האסטרטגיה על מנת להוריד את הטיפול בפסולת מ80% הטמנה ל-20% כמו במדינות מתוקנות. אנחנו כיזמים זקוקים לנראות טובה יותר כשניגשים לפרויקט. קשיים של רגולציה שמשתנה בטווחי זמן קצרים, חסמים שנוצרים לפתע ואי שיתוף פעולה מקשים על הוודאות של יזם. צריך לטייב את שיתוף הפעולה עם משרדי הממשלה השונים, על מנת שנגיע ליעד״.
נזכיר כי בלוג'ן (לשעבר GES) נוסדה בשנת 1988 והיא בישראל בתחומי איכות הסביבה: התפלה, טיפול במים ובשפכים, טיפול בפסולת, טיפול בקרקע מזוהמת וכימיקלים. החברה נרכשה על-ידי קרן ג'נריישן קפיטל בשנת 2020 וכיום נמצאת בשליטת הקרן (80%) בשותפות עם מגדל (20%). החברה מונה כ-1,050 עובדים.  
בתחום המים והשפכים, פועלת החברה בכל שרשרת הערך של ייזום, תכנון, מימון, הקמה והפעלה של מתקני מים ושפכים. החברה מחזיקה ב-51% במתקן להתפלת מי ים בפלמחים וב-50% במתקן להתפלת מי ים באשדוד, אשר נמצא כיום בתהליך שיקום, שדרוג והקמת תחנת כוח. החברה מתפעלת כ- 220 מתקנים בהיקפים שונים ובטכנולוגיות מגוונות. 
בתחום הטיפול בפסולת, בלוג'ן הינה גורם מוביל ודומיננטי בשוק, והיא מתמקדת באיסוף, טיפול, מיון ומיחזור של מגוון פסולות לרבות פסולת עירונית מוצקה, נייר וקרטון, פלסטיק, צמיגים ועוד, וכן מובילה בתחום טיפול בקרקעות מזוהמות, זאת באמצעות החברות דקל וק.מ.מ. כיום החברה מקימה שני פרויקטים לאומיים בתחום הטיפול בפסולת, בשפד"ן (פרויקט זירו ווייסט) ובאשכול (פרויקט דיה).  
בתחום הכימיקלים, בלוג'ן עוסקת בייצור, ייבוא, שיווק והפצה של כימיקלים מיוחדים למגוון ענפי תעשייה בישראל. החברה מספקת מגוון שירותים משלימים בתחום הכימיקלים, לרבות שירותי לוגיסטיקה, שירותי מעבדה, וטיפול בשפכים עבור לקוחות תעשייתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה