השוק

הקרב על השליטה במאגר תמר: סכסוך נוסף נפתח בין בעל מניות לחברה

המאבק על השליטה בדירקטוריון תמר פטרוליום נמשך, ואחרי המתקפה של אהרון פרנקל על אלי עזור, איש העסקים מוטי בן משה, המחזיק ב-6.9% ממניות החברה, שלח מכתב לתמר פטרוליום, בו הוא חשף חילוקי דעות בינו לבין החברה. בן משה דורש למנות למועמד מטעמו לדירקטוריון את אלכס סורז'קו, זאת בניגוד לרצונות החברה - שסירבה
מערכת ice | 
מוטי בן משה (צילום אניה בוכמן, shutterstock)
מוטי בן משה, איש העסקים שמחזיק ב-6.9% ממניות תמר פטרוליום, שלח מכתב לתמר פטרוליום, בו הוא חשף חילוקי דעות בינו לבין החברה. למעשה, בן משה דורש למנות למועמד מטעמו לדירקטוריון את אלכס סורז'קו, זאת לאחר ששם נטען כי הוא "עלול להימצא בניגוד עניינים, שימנע ממנו להשתתף בדיוני הדירקטוריון העוסקים בליבת הפעילות של החברה", כאשר הוא העביר לחברה מכתב בנושא.
בן משה דרש מהחברה לתקן את ההערות, אך החברה סירבה בתוקף. בעקבות כך, איש העסקים קורא לבעלי המניות של תמר פטרוליום להצביע בעד מועמדותו של אלכס סורז'קו.
 
כזכור, הבחירות לדירקטוריון החברה יתקיימו ב-25 באפריל, במסגרת אסיפה של בעלי המניות שבמסגרתה בעלי המניות של תמר פטרוליום יתבקשו לבחור חמישה דירקטורים, כאשר מספר חברי הדירקטוריון יעלה לשבעה. ישנם 13 מתמודדים, מתוכם ארבעה דירקטורים מכהנים.
אהרון פרנקל שואף למנות חמישה דירקטורים מטעמו, ובתוך כך, האיש שמחזיק ב-24.99%, שלח בסוף השבוע האחרון מכתב תקיף מאוד נגד אלי עזור, שמחזיק ב-24.49%, לוועדת ההשקעות של מנורה מבטחים, הגוף המוסדי הבולט בתמר פטרוליום, זאת על רקע המאבק על השליטה במאגר תמר פטרוליום. 
במכתב החריף ששלח ונחשף ב"כלכליסט" כתב בן היתר כי "דירקטוריון החברה מתנהל באופן לא תקין ולא חוקי, תוך ניגוד עניינים אישי ומוסדי, ובניגוד מוחלט לנורמות הנהוגות בחברות בעלות ממשל תאגידי תקין". עוד נכתב במכתב שנחשף כי "מצופה מכם להצביע למועמדים לכהונה בדירקטוריון החברה בתום לב, בהגינות ובאופן המביא בחשבון נורמות מקובלות וראויות של ממשל תאגידי תקין, וזאת לטובת החברה".
עוד טען פרנקל במכתב ששיגר כי "הדירקטוריון הקיים נוהג בניגוד עניינים ולוקה בממשל תאגידי פגום מהיסוד. בחירה חוזרת באותם דירקטורים, תגרום לפגיעה מהותית בחברה, והיא כרוכה בהפרת חובות אמונים וחובות זהירות של בעלי המניות שיצביעו בעד המועמדים האלה. הדירקטוריון נוהג בבזבזנות", וכי "ניתן לצמצם את העלויות בכ־50%".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה