השוק

מדד הפוטסי שבר את שיא כל הזמנים: "בריטניה עולה על המסלול"

המדד הבריטי עלה לרמה של 8,075 נקודות וציין זינוק של 4.5% מתחילת השנה. כמה מומחים אמרו כי ייתכן שלעלייה יש קשר לתקוות מחודשות לירידה בריבית בבריטניה, הודות לאינפלציה שמתקרבת לרמת היעד של 2%. אנליסטית: "מדינות ה-G7 עדיין נאבקות בצמיחה הכלכלית שנמצאת בפיגור, בריטניה מראה חוזקה במאבק נגד האינפלציה"
מערכת ice | 
כלכלה-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
מדד הפוטסי הבריטי (FTSE 100) שבר את שיא כל הזמנים, לרמה של 8,075 נקודות, עלייה של 4.5% מתחילת השנה. מדד Stoxx 600 הפאן-אירופי עלה ב-0.7% במסחר אמש (שלישי), בעוד ה-DAX הגרמני מטפס ב-1.1% ומדד ה-FTSE 100 עולה ב-0.6%. מדד ההאנג סנג של הונג קונג זינק ב-1.9%.
כמה מומחים אמרו כי ייתכן שלעלייה יש קשר לתקוות מחודשות לירידה בריבית בבריטניה, הודות לאינפלציה שמתקרבת לרמת היעד של 2%. מדד הפוטסי 100 מכיל חברות בינלאומיות גדולות רבות שהרווחים שלהן מופקים בדולרים אך מדווחים בפאונד, כלומר הן הופכות לרווחיות יותר כאשר הדולר מתחזק. זה מועיל למשקיעים בבריטניה ופירושו ששווקי המניות בלונדון מקבלים דחיפה.
 
בבריטניה האנליסטים מצפים להורדת ריבית בחודש אוגוסט לכל המאוחר וכן שתי הורדות ריבית עד סוף השנה. "בעוד רוב מדינות ה-G7 עדיין נאבקות בצמיחה הכלכלית שלהן שנמצאת בפיגור, בריטניה מראה חוזקה במאבק נגד האינפלציה, שבחודש שעבר ירדה מתחת לזו של ארה"ב והביאה את נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, אנדרו ביילי, להכריז שהנתונים הללו מראים שבריטניה 'די עולה על מסלול' ומתכתבות עם התחזיות של הבנק המרכזי", אמרה האנליסטית לינדזי ג'יימס.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה