השוק

התמ"ג בבריטניה עלה ב-0.6%, אך האם הכלכלה באמת יצאה מהמשבר?

למרות שאין לכך הגדרה רשמית למיתון, שני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית נחשבים באופן נרחב למיתון טכני. הרבעון הראשון של 2024 מבשר על שינוי יחסי בלונדון: זינוק קל שנבע בעיקר מתעשיית שירותי התחבורה. הבנק המרכזי הותיר את שיעור הריבית על כנו. ראש הממשלה רישי סונאק: "התוכנית עובדת, ואנחנו חייבים לדבוק בה"
מערכת ice | 
רישי סונאק, רה"מ בריטניה (צילום freepik, shutterstock)
כלכלת בריטניה בדרך לצאת מהמיתון, כאשר התוצר המקומי הגולמי עלה ב-0.6% ברבעון הראשון, כך הראו נתונים רשמיים הבוקר (שישי) וגברו על הציפיות. כלכלנים שנשאלו על ידי רויטרס חזו צמיחה של 0.4% בשלושת החודשים הקודמים של השנה. המדינה נכנסה למיתון רדוד במחצית השנייה של 2023, בצל האינפלציה המתמשכת.
 
למרות שאין לכך הגדרה רשמית למיתון, שני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית נחשבים באופן נרחב למיתון טכני. מגזר הייצור של בריטניה התרחב ב-0.8% בתקופה מינואר עד מרץ, בעוד הבנייה ירדה ב-0.9%. על בסיס חודשי, המשק צמח ב-0.4% במרץ, לאחר התרחבות של 0.2% בפברואר.
 
 
במונחי תפוקה, מגזר השירותים - חיוני לכלכלת בריטניה - צמח לראשונה מאז הרבעון הראשון ב-2023, אמר המשרד לסטטיסטיקה לאומית. שיעור הצמיחה הניכר נבע בעיקר מתעשיית שירותי התחבורה שראתה את שיעור הצמיחה הרבעוני הגבוה ביותר מאז 2020.
 
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, שמפלגתה השמרנית ספגה לאחרונה הפסדים משמעותיים בבחירות המקומיות, בירך על החדשות. "הכלכלה שינתה כיוון", אמר בפוסט בפלטפורמת המדיה החברתית X. "אנחנו יודעים שהדברים עדיין קשים עבור אנשים רבים, אבל התוכנית עובדת, ואנחנו חייבים לדבוק בה".
 
 
ועדת המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי של אנגליה הזהירה ביום חמישי כי האינדיקטורים לאינפלציה מתמשכת "נשארים גבוהים", והצביעה בעד השארת הריבית העיקרית על 5.25%. הבנק המרכזי חזה אינפלציה עיקרית של קרוב ל-2% בטווח הקרוב, אך אמר כי הוא צופה עלייה קלה בהמשך השנה, כאשר ההשפעות של הירידה החדה במחירי האנרגיה תתפוגגנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה