השוק

קרנות הנאמנות סידרו למגדל שוקי הון רווחי שיא; מנהלת 73 מיליארד שקל

מגדל שוקי הון סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווחים שהם שיא של כמה שנים; העלייה ברווחיות בית ההשקעות מיוחסת בעיקר לעלייה ברווחים של קרנות הנאמנות שהיא מנהלת
ניצן כהן | 
שגיא שטיין (צילום פוטו פארג, פלאש 90, pixabay)
כמה תהליכים מעניינים עוברים על תחום ניהול הכסף בישראל. התהליך הראשון הוא מעבר של כסף מהמערכת הבנקאית לבתי ההשקעות (בעיקר הכוונה לקרנות הכספיות), התהליך השני שגם הוא פועל לטובת בתי ההשקעות מדבר על מעבר של כסף לקרנות המנוהלות ומחקות המדדים, קרנות שמניבות הכנסות גבוהות יותר מההכנסות מהקרנות הכספיות.
התהליך הזה מביא לביצועים מעניינים בבתי ההשקעות כשלכל אחד מהם יש מאפיינים שונים, אך כולם מתחרים על אותו הכסף ולנגוס בנתח גדול של נכסים שעוברים מהבנקים למוצרים חיצוניים.
אם כן, מגדל שוקי הון היא אחד מבתי ההשקעות שמשחקים במגרש הזה ומכאן שמעניין לראות את הביצועים של "הבית" ברבעון כמו הרבעון הראשון, שהיה לא רע בסה"כ בשוק.
מגדל שוקי הון, סיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם זינוק של כ-70% ברווח הרבעוני לפני מס, שהגיע לכ-22 מיליון שקל. מדובר ברווח הרבעוני הגבוה ביותר שהציג בית ההשקעות בשנים האחרונות. השיפור החד ברווחיות נתמך בצמיחה של כ-21% בהכנסות הרבעון, שהסתכמו בכ-74 מיליון שקל, ובעליה רבעונית של 7% בהיקף הנכסים המנוהלים של מגדל שוקי הון אשר הגיעו לשיא -  73 מיליארד שקל.
סכום זה משקף צמיחה שנתית של כ-40%, ביחס להיקף נכסים מנוהלים של 52 מיליארד שקל שהציגה מגדל שוקי הון ברבעון המקביל אשתקד. התוצאות הרבעוניות החיוביות בולטות על רקע המשך המלחמה וחוסר הוודאות הגיאו-פוליטי והכלכלי המלווה את המסחר בשווקים כבר תקופה ממושכת.
נוכח התוצאות החיוביות, מגדל שוקי הון תחלק דיבידנד של 25 מיליון שקל לבעלי המניות. לדברי שגיא שטיין, מנכ"ל מגדל שוקי הון, "השיפור המשמעותי בתוצאות הרבעוניות מיוחס לשיפור רוחבי בפעילות החברות הבנות של בית ההשקעות, ובפרט לעליה משמעותית בהכנסות מחברת קרנות הנאמנות.
שטיין הסביר, כי "גיוון המוצרים שאנו מציעים מספק ללקוחותינו חשיפה הן למדדים העיקריים ולמוצרים מנוהלים מסורתיים והן למדדים על סקטורים ולאפיקי השקעה מנוהלים ייחודיים. התנהלות זו מאפשרת מתן פתרונות השקעה מגוונים לכלל סוגי הלקוחות, המוסדיים והפרטיים - ובכך מספקת רוח גבית הן להכנסות והן לרווחיות של בית ההשקעות. אנו ממשיכים לשקוד על פיתוח מוצרים נוספים המתאימים לסביבת ההשקעות הנוכחית שמספקת לא מעט אפשרויות מעניינות להשקעה עבור כלל סוגי המשקיעים".
בקשר למצב השווקים בעולם ציין שטיין כי "החוסן שמפגינה הכלכלה האמריקאית תומך בכיוון החיובי בשווקים. למרות שהריבית בארה"ב נמצאת בשיא של כשני עשורים והציפיות לירידתה הונמכו, הכלכלה האמריקאית מציגה שיעורי צמיחה נאים ושיעור האבטלה שם קרוב לשפל. לצד זאת, רווחיות החברות הצומחת ומהפכת הבינה המלאכותית סייעו גם הם למדדים העיקריים לשבור שיאים חדשים".
בקשר למתרחש בזירה המקומית ציין שטיין כי "שוק ההון הישראלי מגלה עד כה איתנות, למרות המצב הביטחוני והפוליטי המורכבים ולמרות העלייה ברמת האינפלציה, הגוזרת הנמכת תחזיות בקשר להורדת ריבית אפשרית על-ידי בנק ישראל. מרווחי אגרות החוב הקונצרניות המשיכו לרדת ושוק המניות השיא בהתחשב במצב תשואה נאה מתחילת השנה".
עוד הוסיף שטיין, כי "למרות ההתאמה שביצע שוק ההון למצב החדש ברור כי המצב הביטחוני והפוליטי מהווים משקולת וביצועי חסר או יתר שלו יהיו קשורים בעתיד הנראה לעין קשר ישיר למצב זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה