השוק

החברות שהתפוצצו ב-2024: מי המריאה יותר, שופרסל – או אל-על?

תכנית ההתייעלות האגרסיבית של האחים אמיר הביאה לכך שמניית שופרסל רשמה תשואה של 128% ב-2024; מפעילת Ace הפתיעה בגדול
שרון בירקמן | 
מניות מתפוצצות (צילום shutterstock)
35 חברות השיאו בשנת 2024 למחזיקי המניות שלהן תשואה העולה על 100%. זאת, לעומת 13 חברות בלבד ב-2023. זו היתה שנה טובה למחזיקי המניות של חברות המסחר האלה.
מולטי ריטייל גרופ: 460% תשואה
אחרי התרסקות של 85% ב-2023, זו היתה שנת הקאמבק של מפעילת הרשתות Ace, אוטו דיפו, אורבן, ביתילי ו-ID דיזיין. מולטי ריטייל מפעילה 58 סניפים תחת שלל המותגים שלה, עם מועדון לקוחות המונה כ-1.4 מיליון חברים. בחברה אופטימיים לגבי 2025 ומעריכים כי תחומי עיצוב ושדרוג הבית ייהנו מתנופת שיפוצים ומעברי דירה לאחר סיום המלחמה.
קסטרו: 160% תשואה
ענקית האופנה מיישמת כבר כמה שנים תכנית אסטרטגית שנועדה לשפר את השורה התחתונה שלה. אחרי שהמניה ירדה ב-57% במהלך 2022 וב-15% ב-2023, נראה שקסטרו, המחזיקה גם ברשתות אורבניקה והודיס, יכולה להתחיל לנשום לרווחה.
החברות שהתפוצצו ב-2024: חברות המסחר
גולף: 135% תשואה
כמו קסטרו, גם גולף יצאה למהלך התייעלות לפני כשנה. מניית גולף צללה ב-56% במהלך 2022 וב-35% ב-2023. גולף הצליחה לשפר את השורה התחתונה שלה וסיימה את הרבעון השלישי של 2024 עם רווח נקי של כ-11.5 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-17 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023, עלייה של כ-168%. גם גולף, המחזיקה גם ברשתות כיתן ופולגת, יכולה להתחיל לנשום לרווחה.
אל על: 130% תשואה
מניית אל על המריאה מעלה מעלה ב-2024. ענקית התעופה המשיכה להטיס את הישראלים גם במהלך התקופה הביטחונית הקשה, תוך שהיא ממשיכה ליישם תכנית התייעלות – וקצרה את הפירות: ההכנסות ברבעון השלישי חצו את רף מיליארד הדולר והרווח הנקי הסתכם ב-187 מיליון דולר, קפיצה של יותר מפי שלושה לעומת 52 מיליון דולר ברבעון המקביל.
שופרסל: 128% תשואה
לא יהיה מופרך לומר ששופרסל שאחרי האחים אמיר שונה מהותית משופרסל אחריהם. הרבעון השלישי של שופרסל הגיע עם זינוק חד של 366% ברווח הנקי – ואת זה אפשר לייחס לכך שתכנית ההתייעלות החלה לפעול במלואה. שופרסל נפטרה מפייבוקס, החליפה את המנכ"לים של רשת הפארמים Be ורשת יש חסד, פיטרה עשרות עובדים, צמצמה את הטבות המועדון, החליפה את ספקית כרטיסי האשראי, שינתה את תנאי ההתקשרות עם מועדוני הלקוחות הגדולים, חתכה את תקציבי הפרסום, החליפה חלק מספקי השירותים לרשת והפסיקה התקשרות עם אחרים, לחצה על ספקי הסחורה להגדיל את ההנחות (שלא בהכרח מתגלגלות לצרכן) ועוד. והמשקיעים – תגמלו אותה בזינוק במחיר המניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה