השוק

אמזון בתחרות לסטארלינק: שיגרה 27 לוויינים לחלל

התחרות בתעשיית הלוויינים נמשכת, כאשר חברת "אמזון" שיגרה 27 לוויינים לחלל במטרה להיות המתחרה המובילה ל"סטארלינק" של אילון מאסק
מערכת ice | 
חלל (צילום shutterstock)
עשרים ושבעה לוויינים של חברת "אמזון" שוגרו אתמול (שני) לחלל על גבי רקטה אטלס V, שנבנתה על ידי חברת "Unitet Launch Alliance". עכשיו הם מרחפים במסלול נמוך מעל פני כדור הארץ, כצעד משמעותי של ענקית הקמעונאות והטכנולוגיה במאמצים, להיות המתחרים המרכזיים של "סטארלינק".
לפי דיווח ברשת CNN, פרויקט הלוויינים של חברת "אמזון" נקרא "פרויקט קויפר", וכאמור מטרתו היא יצירת קונסטלציה ענקית המורכבת מלוויינים, שיקרינו אינטרנט לכדור הארץ דרך החלל. הפרויקטים של שתי החברות מגיעים כחלק מהמאמץ להנגיש את רשת האינטרנט בפינות מרוחקות בעולם, שבהן חסר תשתית אינטרנט מסורתית.
הקושי העיקרי ביצירת הקונסטלציה של הלוויינים נובע מכך שהם מקיפים את כדור הארץ מהירות של כ-27,360 קמ"ש, וכדי לעבוד בצורה חלקה הם צריכים לעבוד במקביל. התוכנית של אמזון היא להגיע לכ-3,200 לוויינים שיקיפו את כדור הארץ תחת שירותי ה"קויפר".
למרות ההצלחה בשיגור הנוכחי המטרה השאפתנית של "אמזון" לא הולכת להיות פשוטה, מכיוון והיא תצטרך להרחיב את רשת הלוויינים שלה לפני שתוכל לתת ל"סטארקלינק" תחרות אמיתית. כזכור חברת "ספייס איקס" כבר השיקה את שירותי רשת "הסטארלינק" שלה לכמה מקומות שונים ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה