השוק

אל-על מציגה: נתח השוק הצטמצם, אבל הרווחים טסים

החברות הזרות חזרו לארץ, אבל זה לא הפריע לאל-על לטוס לרווח של 96 מיליון דולר ברבעון, זינוק של 19% למרות הירידה בנתח השוק
מערכת ice | 
אל-על (צילום shutterstock)
אל-על מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2025, עם הכנסות של כ-774 מיליון דולר, עלייה של 5% לעומת הרבעון הראשון של 2024, בו הסתכמו ההכנסות בכ-738 מיליון דולר. הרווח הנקי טיפס לכ-96 מיליון דולר, עלייה של 19% לעומת כ-80.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. נתח השוק של החברה ברבעון הנוכחי הסתכם בכ-44% ביחס לנתח שוק של כ-62% ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDAR (רווח תפעולי תזרימי לפני הוצאות חכירה, מיסים, פחת והפחתות) עמד על 213 מיליון דולר, 28% מההכנסות, לעומת 196 מיליון דולר (27% מההכנסות) ברבעון הראשון של 2024 – עלייה של 9%. הרווח התפעולי צמח ב-5% והגיע ל-127 מיליון דולר לעומת 120 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בין הגורמים המרכזיים לעלייה בהכנסות וברווח גידול בשיעור התפוסה, שעמד על 94.3% לעומת 92.6% ברבעון הראשון של 2024. כמו כן נרשם גידול של 7% בהיצע המושבים (ASK), בעיקר הודות להגדלת צי המטוסים החכורים. התשואה לנוסע משוקלל ק"מ (RRPK) ירדה בכ-2%, בין השאר כתוצאה מעלייה בתפוסה שהוזילה את המחיר הממוצע. אל-על צופה כי גם המגמה תימשך וגם ברבעון הבא תפעל בשיעורי תפוסה גבוהים ובאופן ששיעור ההכנסה למושב משוקלל ק"מ (RASK) צפוי להיות דומה לרבעון המקביל אשתקד.
הוצאות המימון נטו הסתכמו ב-6 מיליון דולר בלבד, ירידה חדה לעומת 20 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה מיוחסת בעיקר לעלייה בהכנסות מריבית, בעקבות הגידול המשמעותי ביתרות המזומנים של החברה, אשר פחתו את ההוצאה הפיננסית נטו.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על 350 מיליון דולר, ירידה של 7% לעומת 376 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024. הירידה מוסברת בעיקר בהאטה בגידול ההון החוזר, על רקע מכירה מראש של כרטיסי טיסה לעונת הקיץ, אשר קוזזה חלקית מהעלייה ברווח לפני מס.
נכון לסוף מרץ 2025, ההון העצמי של אל-על עמד על כ-685 מיליון דולר – גידול של 30% לעומת סוף דצמבר 2024, אז עמד על כ-527 מיליון דולר. העלייה מוסברת ברווח הנקי של הרבעון ובמימוש כתבי אופציה בהיקף של כ-68 מיליון דולר. החוב הפיננסי ברוטו הסתכם ב-1.444 מיליארד דולר, בעוד יתרת המזומנים, לרבות פיקדונות זמינים, עמדה על 1.675 מיליארד דולר – עודף מזומנים של 231 מיליון דולר על פני החוב.

דינה בן-טל גננסיה (צילום: גיא כושי ויריב פיין) 

דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל-על: "אנו מסכמים רבעון נוסף של צמיחה ושיפור ברווחיות. ברבעון זה המשכנו לתת מענה לביקושים המוגברים ביחס לקיבולת המושבים שיש ביכולתנו להציע וביצענו התאמות מסחריות ותפעוליות כדי להגדיל את היצע הטיסות ככל שניתן. אנו ממשיכים להתמקד בניהול תמהיל היעדים והגדלת כמות הטיסות בנתיבי ליבה ובהם הקווים לצפון אמריקה, אירופה והמזרח הרחוק.
אנו ממוקדים ביישום התכנית האסטרטגית, מגדילים ומצעירים את צי המטוסים של החברה. בשבוע שעבר נחת בישראל מטוס הדרימליינר ה-17 שיצטרף לצי המטוסים רחבי הגוף, ובנוסף החליטה החברה להשמיש במהלך 2026 את מטוס ה-777 השישי שבבעלותה, שיוסב לתצורת דרימליינר. כמו כן, רכשנו מספר מטוסים שהיו עד כה בחכירה יבשה.
אנו ממשיכים להתמקד במנועי הצמיחה ורושמים ברבעון זה גידול בבסיס חברי המועדון ומחזיקי האשראי, בהזמנות לטווח רחוק ובהכנסות המימון. במסגרת הרחבת שיתופי הפעולה של החברה, במהלך הרבעון חתמנו על שני הסכמים חדשים עם TAROM ו- Azerbaijan Airlines.
תקופה מאתגרת זו מחייבת אותנו לפעול ביצירתיות וגמישות על מנת להמשיך לתת מענה מיטבי ללקוחותינו ולשמור על הגשר האוירי לישראל וממנה".

ינקלה שחר (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
ינקלה שחר, סמנכ"ל כספים אל-על, מסר: "מתחילת הרבעון הראשון ראינו חזרה הדרגתית של החברות הזרות לפעילות בנתב"ג אולם היצע המושבים נשאר נמוך ביחס לביקושים, מה שהביא לגידול בשיעור התפוסה ל-94.3%. לצד זאת הצלחנו להגדיל את היצע המושבים משוקלל ק"מ (ASK) בכ-7% ביחס לתקופה המקבילה גם באמצעות חכירות רטובות. כל אלה ועוד הביאו לגידול בשורת ההכנסות לסך של כ-774 מיליון דולר. כמו כן, במהלך הרבעון נרשם גידול משמעותי בהכנסות מימון וכן נרשמה ירידה במחירי הדלק הסילוני שהשפיעה לחיוב על מבנה ההוצאות. כל אלה הסתכמו בגידול של כ-19% ברווח הנקי ולגידול של כ-9% ב-EBITDAR.
לצד זאת, אנו ממשיכים בחיזוק הפרופיל הפיננסי של החברה כאשר ברבעון זה אנו עוברים לחוב פיננסי נטו שלילי ונזילות גבוהה שתתמוך בצמיחת החברה בשנים הבאות ומימושה של התכנית האסטרטגית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה