השוק
דירוג מניות קמעונאיות המזון: מי מובילה בפער גדול?
פערים גדולים בתשואות של מניות רשתות השיווק בחודש יולי: מי הייתה בראש ופתחה פער בשווי השוק על האחרות?
מניות רשתות השיווק נחשבות למניות דפנסיביות, הפעילות שלהן יחסית יציבה וחסינה לשינויים במאקרו כמו אינפלציה או ריבית מאחר והן מוכרות מזון ומוצרים בסיסיים נוספים שתמיד יש להם ביקוש.
למעשה, מלחמת חרבות ברזל עשתה לאותן חברות בעיקר טוב ב-2024, כשישראלים רבים נשארו בארץ כתוצאה מביטולי הטיסות והביאו לזינוק בהכנסות וברווחים של הרשתות. גם מלחמת "עם כלביא" ככל הנראה לא פגעה יותר מדי בתוצאות של רשתות השיווק ביוני, ובחודש יולי המגמה ככל הנראה נמשכה.
מי שהובילה בתשואה בחודש יולי היא מניית שופרסל, החברה הגדולה ביותר מבין הרשתות לפי שווי שוק כשהיא נסחרת לפי שווי של כ-10.66 מיליארד שקל. מניית שופרסל קפצה ב-6.38% ביולי ומתחילת השנה היא עלתה ב-9.5%.
המאכזבת הייתה רמי לוי שירדה ב-2.46%, והייתה היחידה שהציגה תשואה שלילית ביולי. שווי השוק של המניה ירד ל-4.16 מיליארד שקל, כשיוחננוף עוקפת אותה ועולה למקום השני מבחינת שווי שוק מבין הרשתות. ביולי עם זאת יוחננוף הייתה רק במקום השלישי עם עלייה של 1.59%.
במקום השני מניית אלקטרה צריכה, חברת האם של קרפור שרק ממשיכה לצמוח. המניה עלתה ביולי 2.97%, כשכזכור ברבעון הראשון של השנה רשמה קרפור רווח של 42 מיליון שקל ולפי ההערכות בשוק היא אפילו נערכת להנפקה בבורסה לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל.
עוד ב-
במקום החמישי מניית טיב טעם שעלתה ב-1.06% כשברקע המנכ"ל ובעל השליטה, שלום חגי, מימש כ-7% ממניות הרשת בכ-65 מיליון שקל. אחרי טיב טעם, מניית ויקטורי שעלתה ב-0.46%.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.שטראוס ????? (ל"ת)א1 08/2025/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.שופרסל הולכת להתרסק בדוח הקרובלאקי 08/2025/11הגב לתגובה זו1 1עוד ירידה במכירות, הצרכנים לא רוצים לקנות אצל הצמד החמדנים הדוח האחרון של התייעלות בהוצאות למי שיש מניה הייתי מתפטר ממנה עכשיו כשהיא כבר ברווחסגור
-
1.רמי לוי התרמית הגדולה לאלה שהאמינו לו. .הירקות והפירות (ל"ת)חזי 08/2025/11הגב לתגובה זו3 0סגור



