השוק

המניה שקופצת ב-8% ומקבלת דחיפה מפולקסווגן

אחרי שהקפיאה את הפרויקט המשותף, פולקסוואגן מדווחת כי חוזרת לעבוד עם אפולו פאוור - והמניה קופצת
רוי שיינמן | 
עודד רוזנברג מנכל אפולו פאוור (צילום אורן אביבי)
מניית חברת אפולו פאוור המפתחת פאנלים סולאריים גמישים קופצת במסחר על רקע הודעה כי על פרויקט משותף עם קבוצת פולקסווגן (VW) בהיקף של כ-14.5 מיליון אירו, כ-57 מיליון שקל, לאחר קבלת אישור רשמי מענקית הרכב הגרמנית.
לאפולו כבר הייתה פעילות עם ענקית הרכב בעבר, אך זו הוקפאה מצדה של פולקסווגן, מה שהוביל לנפילה במניה. עם זאת, מאז הודיעה פולקסווגן כי שיתוף הפעולה חוזר לתוקף, והיום כאמור החברה מדווחת על הסכם רשמי.
הפרויקט אשר יתפרס על פני תקופה של 8 שנים, יחל עם תחילת ייצור סדרתי המתוכננת לחודש נובמבר 2026. בנוסף, הצדדים מנהלים בימים אלו דיונים בנוגע לפיצוי שתקבל אפולו פאוור בגין השינויים שבוצעו בתכולת הפרויקט.
"האישור הרשמי מקבוצת VW להזמנה בהיקף של כ-14.5 מיליון אירו מהווה חיזוק משמעותי לבסיס ההכנסות העתידי של אפולו פאוור ולצבר ההזמנות שלנו לשנים הקרובות", מסר עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור. "שיתוף הפעולה עם יצרן רכב גלובלי מהמובילים בעולם מעיד על אמון מתמשך בטכנולוגיה וביכולת הביצוע של החברה. אנו רואים בהסכם זה נדבך מרכזי באסטרטגיית הצמיחה שלנו, ונמשיך להרחיב את פעילותנו בשוקי היעד הבינלאומיים תוך עמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של תעשיית הרכב".
לצד זאת, פרסמה החברה את תוצאותיה לרבעון השני, מהן עולה כי ההכנסות הסתכמו ב-3.2 מיליון שקל לעומת 3.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי עלה ל-1.1 מיליון שקל (34% מההכנסות) לעומת 653 אלף שקל (19% מההכנסות) ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה החברה רשמה הפסד תפעולי מתואם של 19.2 מיליון שקל לעומת 17.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ההסכם עם פולקסווגן משמעותי במיוחד עבור אפולו. תחום הרכב הוא אחד התחומים בעלי הפוטנציאל הגדול עבור המוצר שמפתחת החברה. דמיינו לנסוע ברכב כשעל הגג או על מכסה המנוע מותקן הפאנל הסולארי הגמיש של החברה שמטעים את הרכב תוך כדי נסיעה או בזמן עמידה.
קצב הטעינה עדיין לא מספיק בשביל להחזיק לבדו את הרכב, אך ייתכן ועם המשך הפיחתוח הטכנולוגיה תגיע לשם. אבל זה מצריך כסף וזו הבעיה העיקרית של אפולו - נכון לסוף הרבעון נותרו בקופת החברה מזומנים ופיקדונות בסך של כ-9.5 מיליון שקל, אך במחצית הראשונה החברה שרפה מזומנים בסך 28.5 מיליון שקל.
זה קצב שריפה שנתי של 57 מיליון שקל, כשעיקר ההוצאות הולכות על מחקר ופיתוח - 27.7 מיליון שקל במחצית.
אפולו חייבת לקבל הזמנות באופן שוטף, ובנוסף או לחילופין לסגור פרויקטים ממושכים בעלי פוטנציאל, בדיוק כמו זה עם פולקסווגן. ההודעה היום היא התפתחות חיובית, אבל המשקיעים שכבר איבדו כ-90% מאז השיא ב-2021 ימתינו לראות האם החברה תצליח לשמר את המומנטום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה