השוק
המנייה שעשתה היסטוריה צונחת ב-20%: מה הסיפור מאחורי פיגמה?
ההנפקה של חברת "פיגמה" טלטלה את השוק כשהיא קפצה ביום המסחר הראשון שלה בכ-250%. כעת, עם פרסום הדוח הרבעוני, המנייה צוללת. כך המנכ"ל והמייסד דילן פילד הגיב
חברת "פיגמה" חדרה בסערה לוול סטריט בתחילת חודש אוגוסט, והצליחה להפיח תקוות רבות במשקיעים. פלטפורמת העיצוב השיתופי מבוססת ענן שפיתחה החברה, מאפשרת גם למשתמשים חסרי רקע או ניסיון בתחום ליצור ממשק משתמש וחווית משתמש (UX\UI).
לראייה, החברה דיווחה לפני ההנפקה כי 13 מיליון משתמשים נעזרים בפלטפורמה באופן חודשי, מתוכם 66% אינם מעצבים. בנוסף, שורת המחץ של פיגמה היא הכוח הרב שקיים לה בין חברות הפורצ'ן 500 - 95% מהן משתמשות במוצר של פיגמה.
החברה הונפקה במחיר של 33 דולר למנייה (כ-20 מיליארד דולר שווי שוק), והיא זינקה ביום המסחר הראשון שלה בלמעלה מ-250% והגיעה לשווי של כ-60 מיליארד דולר. אך היום (חמישי), עם פרסום הדוח הרבעוני הראשון של החברה, היא צונחת בכ-20%.
פיגמה דיווחה על הכנסות בגובה 249.6 מיליון דולר, שתאמו בערך את ציפיות האנליסטים וייצגו עלייה של 41% מהרבעון אשתקד. הרווח למנייה היה 0.09 דולר, מעט מעל ציפיות האנליסטים שעמדו על 0.08 דולר. בתוך כך, פיגמה לא הצליחה להפתיע את המשקיעים. לאחר הירידות, המנייה נסחרת במכפיל 300 על הציפיות לרווח.
עוד ב-
בנוסף, עובדי החברה שקיבלו אופציות למניות יוכלו בקרוב לממש את הזכות, והמשקיעים חוששים שמא יווצר לחץ בצד המוכר שיוביל לירידת המחיר. עם זאת, המנכ"ל דילן פילד, שגם ייסד את פיגמה ב-2012, לא נרתע מהתוצאות. "אנחנו רק בתחילתו של מה שאני מקווה שיהיה מערכת יחסים ארוכה יחד", אמר פילד.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



