השוק

שנת הסופרים: עלייה של כ-40% בהכנסות של פרשמרקט; הרווח הנקי הוכפל

שנת הקורונה הגדולה הסתיימה עבור קמעונאיות המזון ואיזו שנה זו הייתה עבורן; הכנסות פרשמרקט, הרשת הקטנה זינקו ב-2020 ב-40% והסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל; כמה הרוויחה הרשת בשנת הקורונה?
ניצן כהן | 
קניות בסופרמרקט (צילום freepik)
שנת 2020 הייתה שנת הסופרים הגדולה. הציבור הישראלי חובב המסעדות נאלץ להישאר בבית בשל הסגרים ומדיניות הריחוק החברתי ולא הייתה לו ברירה אלא לבשל בבית וכדי לבשל בבית הוא היה זקוק לחומרי גלם וכאן נכנסות קמעונאיות המזון.
אז אם שופרסל ורמי לוי שולטות ביד רמה בשוק הזה הרי שפרשמרקט היא הרשת הקטנה יותר והיא מדווחת היום על עלייה מרשימה של 40% בהכנסות 2020 שהסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל. הרווח הנקי בשנה החולפת הוכפל והסתכם ב-116 מיליון שקל לעומת 58 מיליון שקל ב-2019.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה גדל ל-224 מיליון שקל לעומת 151 מיליון שקל ב-2019. השיפור ברווחיות כמו גם תזרים המזומנים של החברה איפשר לה לחלק ב-2020 דיווידנד של 60 מיליון שקל.
פרשמרקט נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי של 2.2 מיליארד שקל. מניית החברה עלתה מתחילת החודש בכמעט 13% כשמתחילת השנה עלתה המניה בכ-15%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה