השוק

גב-ים שיערכה נכסים שהניבו לה רווח חשבונאי של 198 מיליון שקל

החברה רשמה רווחים של 197 מיליון שקל אולם הכירה ברווחים משיערוך נדל"ן להשקעה בהיקף כספי של 198 מיליון שקל, כך שאלמלא הפירוטכניקה של עולם השיערוכים הרי שהחברה רווחים של כ-50 מיליון שקל בלבד
ניצן כהן | 
אבי יעקובוביץ׳ (צילום אלדד רפאלי)
גם ים שנמצאת בימים האלה במאבק שליטה בין אהרון פרנקל לצחי אבו פרסמה הבוקר את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה מהם עולה תמונה מוזרה. החברה שמחזיקה בנדל"ן משמעותי ונחשבת לחברה טובה הייתה נמציגה הפסד רבעוני נקרי אלמלא הייתה משערכת את שווי הנדל"ן להשקעה שלה.
בשורה התחתונה הרוויחה גב ים 197 מיליון שקל (לעומת 61 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד) אולם רווחים אלה כוללים רווח משערוך נדל"ן בהיקף כספי כולל של 198 מיליון שקל וזאת לעומת רווחים משערות נדל"ן של 25 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. אלמלא שיערוך הנכסים הרי שהחברה הייתה רושמת רווח של כ-50 מיליון שק לבלבד שהיה משקף ירידה של כמעט 20% ברווחים.
ההכנסות של החברה נותרו ברבעון הראשון ללא שינוי לעומת ההכנסות ברבעון המקביל והסתכמו ב-134 מיליון שקל כשגם הרווח התפעולי מהשכרת נכסים נותר סביר ברמה של 129 מיליון שקל, ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות מהשכרת נכסים זהים ירדו ברבעון הראשון של השנה במיליון שקל.
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים: "הצורך של תאגידי הטכנולוגיה הבינלאומיים בנדל"ן וגיוסי עובדים לא נפגע, והביקושים להקמת מרכזי פיתוח חדשים נמשכים בעוצמה רבה. זו המגמה בשוק, שמשדרת יציבות. החברות הבינלאומיות לא מוותרות על מרכזי הפיתוח שלהן, ומשדרות כי אין תחליף לעבודה במשרד.
"קצב החזרה למשרדים מואץ, ונתוני התפוסה נמצאים בעלייה. חברות ההייטק מראות על המשך צמיחה, מובילות את המגמות בשוק, והן סוג של קטר ומאיץ בעולם המשרדים, המאיץ את המגמות בשוק הנדל"ן המניב.
"חשוב לציין, שמרכזי ופארקי ההייטק המובילים, בצמוד למוסדות האקדמיים המובילים והמטרופולין, במיקומים מרכזיים, נשארו בליבת החברות הטכנולוגיות הגדולות, והם מספקים את הכמות והאיכות של ההון האנושי הנחוץ.
"שוק המשרדים בתל-אביב צפוי להתחזק ולצמוח בשנים הקרובות, כחלק מתהליך מובנה, בעיקר במקומות Prime Location, בצירים הראשיים. שוק זה עומד בחזית ומוביל.
החברה מציגה המשך יציבות בפרמטרים התפעוליים, והמשך מגמת יציבות ברמת התפוסות ודמי השכירות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה