השוק

עסקת משה חוגג: למרות חוסר הבהירות, אייל לפידות וציון קינן נכנסים לקמן

ציון קינן שהיה מנכ"ל בנק הפועלים ואייל לפידות ששימש מנכ"ל הפניקס ישקיעו בקמן בתמורה להקצאת מניות לאחר השלמת עסקת חוגג וזאת למרות התנגדות הדח"צ בקמן וחוסר הבהירות סביב עמדת הרשות לניירות ערך בעסקה
ניצן כהן |  1
משה חוגג (צילום פייסבוק)
קמן ממשיכה בעסקת משה חוגג משל עמדת רשות ניירות ערך אינה רלוונטית עבורה והתנגדות הדח"צית בחברה היא עורבא פרח. ההתנגדות לעמדת רשות ני"ע והדח"צ אינה עושה רושם על החברה והיא מצידה הודיעה כי תקצה מניות למנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, ציון קינן, ומנכ"ל הפניקס לשעבר אייל לפידות לאחר השלמת עסקת חוגג.
ההזרמה של השניים לחברה היא בסכומים קטנים (מיליונים בודדים) אך יש להבהיר כי עמדת רשות ניירות ערך ועמדת הדח"צ בחברה היא כי מדובר בעסקת בעלי עניין מאחר ובעסקה זו תומר חלק מהלוואת בעל השליטה בחברה למניות ולכן צריך אישור של האסיפה הכללית כשמניין הקולות הנגועים באינטרס אישי לא יובאו במניין הקולות.
כאן המקום לציין כי עסקת משה חוגג וקמן רחוקה מאוד מאישור והשלמה לא רק בגלל נושא עסקת בעלי העניין (שקמן טוענת כי אינה מקבלת את עמדת הדח"צית ועמדת רשות ניירות ערך) אלא גם נושא הכנסת המטבעות הקריפטוגרפיים לבורסה בדלת האחורית.
כדי להכניס מטבעות קריפטוגרפיים לבורסה יש צורך באישור רשות ניירות ערך, כפי שעולה מהודעות שונות של חברות שונות שניסו להכניס פעילות מסוג זה לבורסה, וכרגע הרשות לניירות ערך לא פרסמה את עמדתה בנושא ולכן לא ניתן להתייחס לעסקת חוגג כאל עסקה גמורה וסגורה אלא יותר כניסיון לאתגר את רשות ניירות ערך והרגולציה בתחום הלבנת ההון והשמירה על הסדר הציבורי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איפה חי הכתב
    שרון 05/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר כתב, אתה מסתכל קצת סביבך?? חצי עולם כבר מנהל חברות קריפטו בבורסות השונות גם אצלנו ישנן כבר שתי חברות בבורסה בתחום אז מה זה הדיבור משל מדובר במסחר בנכסים לא חוקיים… ישראל לא יכולה להישאר מאחור בתחום
    סגור